PROLOG

5.7K 300 22
                                    

2018

"Arghh.." rintihan itu sayup-sayup kedengaran. Kepalanya sakit berdenyut-denyut. Isi kepalanya bagai ditarik-tarik dari dalam.

Matanya dibuka dengan perlahan-lahan. Siling bilik itu menerpa kornea matanya. Asing baginya. Dia di mana ni?!

Badannya dipusingkan ke sebelah. Membuntang matanya melihat sekujur tubuh berselubung dalam duvet itu. Rambut ikal mayang itu membuatkan dia menelan liur kesat.

Apa yang dah jadi ni?!

Duvet itu diselak. Ya Tuhan! Tiada seurat benang pun yang tersarung di tubuhnya dan wanita di sebelahnya apabila belakang badan wanita itu turut terdedah.

Baju yang bertempiaran di lantai dicapai dan disarungkan ke tubuhnya. Saat langkah kaki bergerak ke sisi katil, satu tompokkan merah pada cadar putih itu kelihatan.

Shit!

Air liur yang memang sudah kesat semakin kesat.

"Oi bangun!" wanita itu cuba dibangunkan.

"Bangun!" tubuh itu digoncang kuat.

Sebaik mata dicelikkan, duvet ditarik menutupi dirinya. Dia takut. Takut dengan lelaki yang ada di hadapannya. Tangisannya pecah.

"Oi betina! kau nak nangis-nangis apa hal?"

Jeda. Hanya tangisan yang mengisi ruangan bilik hotel itu.

"Apa yang dah jadi? Bagitahu aku! Kenapa aku boleh sekatil dengan kau?!" garau kedengaran suara itu.

"To..tolong encik. Tanggungjawab dengan apa yang encik dah.. dah buat." teresak-esak wanita itu merayu. Takut, risau semua bercampur menjadi satu.

"Nonsense! Jangan-jangan kau yang perangkap aku kan?!" Bentaknya kuat.

Dia tidak kenal siapa wanita itu apatah lagi ingin menidurinya sama sekali. Dia belum hilang akal untuk melakukan kerja gila itu.

Wanita itu menggeleng. Dia juga mangsa kenapa dia turut dipersalahkan? Dia yang bakal menanggung akibat lebih besar. Mukanya sudah lecun dengan air mata.

"To..tolong tang..tanggungjawab encik. Itu je sama minta. Saya me..merayu encik." tergagap-gagap wanita itu berbicara.

"Sudah! Aku tak nak dengar lagi. Aku dan kau tak pernah kenal! Kahwin dengan kau? Jauh sekali! Apa yang jadi sekali pun malam tadi adalah satu kesilapan." laju dia memangkah rayuan wanita itu.

"Kau ambil ni. Beli apa yang patut. Aku tak nak nanti kau datang cari aku sebab mengandungkan anak aku pula. Telan banyak-banyak pil perancang tu." beberapa keping duit RM100 diletakkan di atas katil.

Wanita itu hanya melihatnya dengan air mata yang berjuraian. Kejam! Lelaki ini terlalu kejam. Mulutnya diketap menahan dari mengeluarkan sebarang bunyi tangisan. Dunianya bagai kelam. Dia tidak mampu untuk teruskan lagi.

Telefon yang terletak dalam poket seluar slack dikeluarkan. Satu nombor di dail.

"Izz, aku send location. Ambil aku."

Sejurus panggilan dimatikan, matanya dikalihkan pada wanita itu.

" I hope this is the first and last, donna." garau suara itu. Pandangannya juga dingin. Langsung, langkah kakinya dibawa ke muka pintu.

Bum!

Daun pintu ditutup kuat. Bunyi tangisan yang disimpan lama akhirnya kedengaran dalam ruangan bilik hotel itu.

Kenapa lelaki itu terlalu kejam? Dia sudah meragut kesuciannya. Kenapa dia dibiarkan terkapai-kapai sendirian begini?

Bajunya dicapai dan disarungkan ke tubuhnya. Tidak betah berlama di sana. Dia harus pergi.

 His Amore | SUWhere stories live. Discover now