ELVIS HENDRIX [18]

142 4 0
                                    

Pada hari pertama Elvis di Universiti UK,

"Good morning everybody.  Today, I will introduce our new student, Elvis." "Hey all.  My name is Elvis Hendrix.  You can call me Elvis or El.  I am 24 years old.  I transferred from Malaysia."

"All right Elvis.  Please sit there. Ok guys, today we will go with new tittle, right? Rania, please read the question and the text." "Alright professor."

"Hi, are you Malaysian?" "Yes I am." "Oh hai, nama saya Farrel, saya pindahan dari Malaysia jugak." "Oh really? Nice to meet you, Farrel. I am Elvis."

"Saya rasa, awak belum biasa di sini kan? Jom saya bawak awak ke satu kafe yang sedap di sekitar universiti ni."

"Ok, kita dah sampai! Tau tak Elvis, kafe ni makanan paling femes ialah dia punya roti sebab roti dia lembut giler! So, u kena try tau!" "Yes sir, may I help you?" Tanya pelayan disitu kepada Elvis.

"Yes sure. I want to order chocolate croissant, a cup of tea. Farrel, what do you want?" "Give me a cup of latte please." "Alright, please wait."

"Farrel, kat sini mana tempat yang menarik? Sebab saya baru sampai semalam." "Awak duduk dekat mana Elvis?" "Taman perumahan xxxxx." "Oh, kalau rumah saya seberang sungai belakang taman awak. Takpe, nanti saya bawak awak berjalan kat sini."

*Tiba-tiba telefon Elvis berdering*

"Hei Zach!" "Hei Elvis. Our big brother! How are you?" "I am fine. Kenapa tiba-tiba call ni? Takkan dah rindu kot. " "A little bit. Actually, aku nak bagitau yang aku dah bertunang dengan Sonia and kami akan berkahwin hujung bulan ni."

"WOW ZACH, CONGRATULATIONS!" Ucap Elvis kepada Zach.

"Aku harap kau boleh datang ke majlis aku." "Yes sure."

"This is your order sir. Enjoy your meal!" "Bismillahirrahmanirrahim." "Er Farrel, are you Muslim?" "Yes I am." "Oh sorry. I don't know." "It's okay Elvis. Saya tahu awak Non Muslim tapi saya tak berapa ada kawan kat sini. Orang Malaysia pun saya jarang jumpa kat sini.

" Takpe, awak boleh kawan dengan saya walupun kita beza agama, right?" "Yes, thanks Elvis."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now