"Elvis, tadi aku dengar kau cakap dengan Zach yang kau kena kahwin paksa dengan datuk. Bukan datuk dah janji ke taknak paksa kau?"
"Haish, macam ni ceritanya. Datuk ada penyakit yang berbahaya dan sekarang dah sampai tahap akhir. So, doktor cakap bila-bila ja datuk boleh ar kau faham-faham jelah Ricky." "Ok faham. Ha astu?"
"Lepastu, doktor suruh tunaikan permintaan dia buat kali terakhir dan permintaan datuk ialah nak aku kahwin. Disebabkan aku tak ade calon so aku kena kahwin dengan calon yang dia pilih."
"Ooo faham faham. Bertabah jelah ye Elvis." "Hmmm."
Pada keesokan paginya,
*loceng rumah ditekan*
"Kejap kejap."
*lalu Elvis melihat di tv kecil di tepi pintu*
"Eh, asisten datuk? Apahal pula dia balik sini? Sapa jagakan datuk?"
"Ha, asal kau balik sini? Kau lari eh?" "Eh, bukan tuan muda. Tuan Xavier suruh saya balik sini sebab untuk pastikan yang tuan muda pergi ke rumah Tuan Dannie pagi ni."
"Sampai macam tu sekali datuk. Hmmm. Takpelah kalau dia tak percayakan aku, kau tunggulah kat pondok tu. Aku nak bersiap." "Baik tuan muda."
"Eh El, kau nak pergi mana pagi-pagi ni?" "Pergi mana lagi kalau bukan rumah bakal bapa mertua aku." "Wah, seriously? Secepat mungkin eh datuk nak?" "Bukan datuk, doktor aku rasa yang suruh. Hmmm, oklah aku gerak dulu."
"Nah kunci, kau pandu, aku taktau alamat rumah dia kat mana." "Baik tuan muda."
Setelah beberapa minit,
"Kita dah sampai tuan muda." "Ni rumah dia? Wah, besar betul!" "Benar tuan muda. Tuan Dannie merupakan salah seorang pelabur dalam syarikat Tuan Xavier. Kalau begitu, tugas saya dah selesai. Saya balik dulu."
"Eh eh, kau balik naik apa?" "Saya balik naik bas and then naik jet ke Jepun semula." "Oh, ok hati-hati."
"Fuhh, kontrol diri kau Elvis. Jangan ego."
Lalu Elvis menekan loceng rumah tersebut dan pintu gerbang utama terbuka.
"Siapakah anda?" Tanya pengawal keselamatan di rumah tersebut.
"Saya ialah orang yang Tuan Dannie mahu berjumpa pagi ini." "Adakah kamu cucu Tuan Xavier?" "Ya saya." "Baiklah, silakan masuk."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧