ELVIS HENDRIX [23]

125 3 0
                                    

"Aku datang sini sebab nak bincang pasal majlis perkahwinan aku nanti." "Asal, ada masalah ke majlis kau?" Tanya Ricky kepada Zach.

"Tak, aku nak korang jadi dulang boy. Belah perempuan ada dulang girl, so aku nak korang jadi dulang boy. Disebabkan kita tak ramai so sepupu sepupu-sepupu aku akan bergabung dengan korang, amacam?"

"Ok, deal. Asalkan tema mafia eh. Hitam blako semua." "Ha, memang aku nak buat macamtu pon. Biar korang nampak lagi smart, gituuu."

"Astu, aku pun kena jugak ke canne?" Tanya Elvis kepada Zach.

"Kenalah. Kau kan sahabat aku. Kalau kau tolong aku, nanti aku tolong kau balik." "Hm, yelah yelah. Alang-Alang kau nak buat tema mafia untuk kitaorang, meh aku sponsor spek mata hitam. Kau bagitau je berapa kau nak."

"Weh seriouslah?! Thanks weh, thanks for you." "Ala, setakat spek mata hitam je pun. Bukan sponsor hantaran."

"Aku bersyukur dah kalau kau sponsor spek mata je."

"Tak sangka kan sahabat aku ni dah nak kahwin. Kau bila lagi El?" Tanya Alan kepada Elvis.

"Yang kau sibuk pahal? Kau pun tak kahwin lagi." "Yelah, aku ni muda lagi. Aku kalau nak kahwin kena cari calon isteri kat Korea nuuu. Putih melepak."

"Ngehh, angan-angan jelah kau Alan. Baik kau kahwin dengan kawan kakak ipar kau tu. Lawa pun lawa, helok pun helok." Kata James kepada Alan.

"Sapa dhoo?" "La, Alvera kawan kepada Sonia." "Oh, tu sesuai untuk Elvis je. Ha, apa kata kau kahwin dengan Alvera, El? Nanti aku dapat anak buah yang comel-comel."

Sedang Elvis minum kopi tiba-tiba tersembur kopi tersebut daripada mulutnya.

"Pufff. Uhuk uhuk." "Eh, kau pahal El? Ok ke tak?" "Ok, kopi ni panas. Er, aku naik dulu lah, ada kerja sikit."

Lalu Alan meminum secawan kopi.

"Sruppp, hm tak panas pun. Elvis ni tipulah."

"Ish, Alan tu tiba-tiba cakap pasal crush aku, kan aku dah start teringat kat dia. Nak telefon grandpa lah."

"Hello, grandpa. Ni Elvis ni. Elvis ada kat Malaysia lah grandpa. Lusa Zach nak kahwin. Apa? Zach tak bagitau? Nak kena Zach ni." "Oklah grandpa, esok Elvis balik rumah."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now