ELVIS HENDRIX [54]

141 2 0
                                    

"Macam mana Elvis keadaan bini kau? Ok ke k.o?" "Bini aku pregnant Farrel! Seronoknya arghhhh!" "Yeke? Tahniah dho Elvis. Kau akhirnya jadi seorang ayah."

"Farrel, kau kalau kahwin jangan lupa jemput aku tau!" "Eh mestilah. Kau kan kawan terbaik aku dekat sini, takkan aku tak jemput kau pula."

"Hihihi, eh dah la. Aku nak hantar Alvera balik dulu. Nak bagi dia berehat." "Ha elok la tu. Jaga elok-elok masa dia tengah pregnant. Jangan bagi dia stres sangat."

"Caro, jom yeobo hantar balik rumah. Doktor kata caro kena rehat banyak-banyak."

"Ala yeobo ni, baru 1 minggu kandungan ni. Janganlah over sangat." "Eh mana boleh! Ni kan anak pertama kita. Kena jaga elok-elok lah."

"Hmm, yelah."

Setelah sampai di rumah,

"Caro, yeobo ingat lepas habis konvo ni yeobo taknak sambung belajar dah la. Yeobo nak jaga company datuk. Caro pula kena duduk rumah, kena rehat banyak-banyak."

"Tapi caro nak belajar lagi." "Caro, dengarlah cakap yeobo ni. Caro kan tengah pregnant, jangan stres stres nanti boleh membahayakan baby kita. Yeobo boleh tanggung makan minum dan keperluan caro tu."

"Tapi..." "Takde tapi tapi. Kena juga duduk rumah. Jaga baby. Jangan merayap sangat. Lagi satu, nanti yeobo cari pembantu rumah supaya caro tak rasa bosan sangat di rumah."

"Hm oklah. Caro ikut cakap yeobo."

"Sekarang, caro pergi naik atas, berehat. Bagan gerak banyak sangat." "Ala, takkan nak pergi toilet pun tak boleh. Baby ni baru seminggu, bukan sebulan."

"No no no, caro tahan je kalau nak pergi toilet. Tunggu yeobo balik, ok? Dah, yeobo nak keluar kejap."

*telefon berdering*

"Wei Elvis, aku dah minta tolong budak kelas kau ganti kau untuk aktiviti harini. Kau jaga dia bini kau dekat rumah tu, ok? Kau jangan risau keadaan dekat sini."

"Ooo yeke? Kalau macam tu terima kasih bro."

"Ok, Farrel baru call yeobo dia cakap yeobo kena jaga caro elok-elok. So, yeobo akan teman caro harini."

"Hmm, yelah."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now