"OI ZACH, KAU TAK BAGITAU GRANDPA KE YANG KAU NAK KAHWIN LUSA?!"
"ALAMAK, AKU LUPA. SORRY DHOO ELVIS!"
"Ish ish ish, tak patut tak patut. Granpa banyak tolong kita, tapi kau? Ish ish ish." Kata Ricky kepada Zach.
"Esok aku pergilah minta ampun kat grandpa."
"BAGUS. ESOK KAU IKUT AKU PERGI RUMAH GRANPA."
Pada keesokan paginya,
"OII ZACH! CEPATLAH KITA NAK PERGI RUMAH GRANDPA NI! MACAM PEREMPUAN LA KAU NI!"
"Ish, yelah yelah sabarlah kejap. Aku nak pakai perfume jap."
Setelah sampai rumah Datuk Elvis,
"Tuan Xavier, tuan muda dah balik." "Really? Tolong bukakan pintu untuk mereka."
"Grandpa! I really miss youuuuu!" Kata Elvis kepada datuknya sambil memeluk dengan erat.
"Miss you too my grandson. Ha, yang kau ni pahal datang sini? Tersengih-sengih macam kerang busuk."
"Ehehehe, grandpa, I'm so sorry because lupa jemput grandpa datang ke majlis perkahwinan Zach dan bakal isteri Zach. Sorry sangat-sangat."
"Heh, kalau kau panggil pun aku takkan pergi." "Hah? Why grandpa? Janganlah marah sampai taknak pergi. Zach minta maaf."
"Bukan aku taknak pergi, tapi aku ada hal. Aku kena pergi Jepun. Dalam sebulan macamtu aku baliklah."
"Apa ni datuk? Datuk tak bagitau Elvis pun hmm." "Lupa cakap, sebenarnya datuk ada bisnes dekat Jepun. Nanti kamu uruskan semua pekerjaan datuk, faham? Datuk takde sapa sapa lagi dah kecuali kamu je Elvis. Sepupu sepupu-sepupu kamu tu bukan boleh percaya sangat. Kalau kamu tak sanggup ambil alih pekerjaan yang terlalu banyak, kamu boleh suruh bakal isteri kamu nanti tolong."
"Erm, macam nilah datuk, kalau Elvis kahwin, Elvis rasa lebih baik syarikat yang kecil-kecilan tu biar isteri Elvis yang jagakan."
"Idea yang bernas cucuku. Nampaknya, kamu semakin berubah sejak tinggal di UK."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧