"El, aku nak ikut kau pergi Jepun boleh tak? Aku nak bawa Sonia pergi sana." "Boleh je. Kau nak jalan-jalan atau nak melawat datuk?"
"Nak melawat datuk, alang-alang tu boleh bawa Sonia pergi honeymoon kat Jepun."
"APE? ZACH NAK PERGI HONEYMOON?!" Jerit Alan dengan perasaan terkejut.
"Ish, kau ni Alan. Diamlah sikit, kakak ipar kau tu ada kat luar la. Dia tengah sembang dengan Alvera."
"Eh, Alvera?" Tanya Elvis dengan perasaan terkejut.
"Iya Alvera. Alvera datang dengan kami tadi, aku saja bawa dia ke sini."
Sementara di luar rumah,
"Beb, aku rasa macam tak sedap hatilah." "Hah, asal pula kau ni, haish." "Entah la tapi perasaan aku ni macam lain."
"Ala, ada la tu. Jangan negative thinking, positive thinking beb!" "Hm, ok."
"Baby, jom balik." "Eh, okay! Jom Al kita balik." "Weh El, kau nak pergi buat persiapan perkahwinan kau bila? Kau nak aku teman?" "Takpelah, aku boleh pergi sendiri." "Ooo ok."
"Eh, Elvis nak kahwin dah? Cepat betul. Kenapa tak sekali dengan kitaorang je haritu, lagi senang."
"My grandpa buat permintaan untuk kali terakhir and I kena kahwin paksa dengan calon pilihan dia. I taknak dia kecewa."
"Ooo ok. Congratulations Elvis." "Thanks kakak ipar." "Ok, kita gerak sekarang."
"What? Crush aku nak kahwin dah? Ala tak kesempatan aku nak ngorat dia. Hmm." Kata Alvera di dalam hati dengan perasaan kecewa.
"Weh Elvis, kau kemas bagasi ni kau nak pergi mana?" "Aku nak kemas siap-siap la sebab lepas kahwin nanti, aku terus balik UK dengan wife aku. Kata Elvis kepada Ricky dan James.
" Ooo, kalau macamtu don't worry la pasal grandpa. Kitaorang boleh melawat selang sehari ke centu." "Thanks tau korang even though grandpa tu bukan datuk kandung korang."
"It's okay Elvis. Aku faham keadaan kau sekarang."
"Thanks Sonia, Zach tolong hantarkan aku sampai rumah." "Ok beb, jaga diri. Bye!"
"Alvera, papa nak cakap sikit dengan kamu. Pasal ape pa?"
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧