"Al, kau kemas-kemas la dulu bagasi kau. Aku nak pergi belakang jap." "Ooo ok."
"Boy, sini jap." "Ada apa tuan muda?" "Alah kau ni, datuk dah takda, tak payah dah panggil aku tuan muda. Lagipun kita kan tua setahun je." "Baiklah. Habistu saya nak panggil apa?" "Panggil je Elvis."
"Baiklah Elvis. Ada apa Elvis nak jumpa dengan saya?" "Aku nak tanya, datuk bayar gaji kau berapa?" "Untuk sebulan RM50,000. Kalau saya ada hal, dia akan potong RM1000."
"Oh faham, untuk bulan ni dia dah bayar ke?" "Tuan Xavier selalu bagi masa hujung bulan. Sekarang masih tengah bulan so belum dapat."
"Oh begitu. Takpa, nanti aku kat UK, bila dah tiba masanya aku transfer dekat kau. Atau pun kalau aku lupa kau boleh call aku, faham?"
"Faham, Elvis."
"Elvis, saya dah siap berkemas." "Ok, pergi siap-siap. Kejap lagi kita bertolak pergi sana." "Ooo ok. Sebelum tu, boleh kita singgah rumah papa kejap tak? Saya nak jumpa dengan dia sebelum kita terbang ke UK." "Ok boleh."
Setelah sampai dirumah Tuan Dannie,
"Papa. Alvera dah balik ni." "Eh anak papa. Kenapa balik? Ingatkan dah terbang ke UK."
"Belum, kejap lagi nak terbang la ke sana. Al nak jumpa papa untuk kali terakhir." "Ala ayat tu pun macam sedih sangat."
"Al nak minta maaf kalau Al ada sakit kan hati papa, kalau Al buat kesalahan yang buat papa rasa sakit hati, maafkan Al ye."
"Takpa sayang, papa dah maafkan semua kesalahan kamu. Yang penting jaga diri baik-baik masa kat sana nanti. Lagipun, UK kan impian kamu dari kecil lagi. Sekarang kamu dah dapat pergi sana."
"Ya papa, Al bersyukur sangat-sangat sebab dapat pergi sana." "Lagi satu papa nak pesan, jaga hati dan perasaan Elvis juga ya. Jangan jadi macam papa, ok?"
"Ok, papa. Kalau macamtu kamu minta diri dulu." "Ye ye, baik-baik bawak kereta tu."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧