ELVIS HENDRIX [37]

128 3 0
                                    

"Elvis Hendrix, kau tak siap lagi ke? Datuk dah sampai tau! Kau ni tak keluar keluar lagi. Cepatlah nanti lambat kau nak bersiap."

"Yang korang kecoh ni pahal? Pengantin perempuan pun tak sampai lagi." "Eh, diaorang lain, kau lain. Korang mak andam asing-asing tau! Cepat sikit!"

"Boy, kau bawa datuk berehat dalam bilik dulu. Majlis nak mula nanti baru kau bawa datuk keluar."

"Baik Tuan Zach."

"Dah siap!" "Ok, ngam ngam mak andam dah sampai. Kau duduk diam-diam kat sini. Aku nak jemput mak andam tu naik."

"Di mana bilik pengantin? Sila ikut saya Puan Marie."

"Hai, saya Marie David. Mak andam untuk harini." "Hai." "Ok, mari kita mulakan  sekarang."

"Elvis, lambat lagi ke? Bini aku baru call tadi dia kata pengantin perempuan dah start makeup. Yang kau?"

"Sabar jap, stokin aku tak jumpa." "Itulah kau! Aku dah pesan letak siap-siap pakaian yang kau nak pakai. Tengok sekarang?"

"Dah dah, kau pergi dulu. Kejap lagi aku cari stokin astu aku bawa pergi sana." "Ok ok."

"Encik Elvis ke?" "Ye saya." "Oh, sila tunggu sebentar ya. Encik perlu ikut giliran." "Baik."

Sementara di bilik Alvera,

"Ok dah siap!" "Wow beb, you look so beautiful! More more beautiful!" "Hihihi, thanks beb. Puji melambung nampak."

"Hei, titew puji ikhlas tau! Bukan paksaan tapi you memang cantik. Kalah princess Disneyland tau!"

"Hahahahaha. Ye yelah tu. Hmmmm."

"Eh dah la. Jom, kejap lagi majlis nak start dah kan? Nanti lambat pula." "Masalahnya pengantin lelaki tak siap makeup lagi. Tengah tunggu giliran."

"HAH? TUNGGU GILIRAN? BILANYA BOLEH SIAP TU?" "Aku pun taktau la beb. Maybe ramai kot nak makeup."

"Hmm, takpelah. Kita duduk lah dulu kat sini." "Eh, by the way kau rasa bakal suami kau hensem ke tak eh?"

"Kalau dia lagi hensem dari crush aku, sumpah aq tak menyesal kalau kahwin dengan dia." "Macam mana kalau muka dia hauk?" "Aku akan curang dengan dia. HAHAHAHAHA."

"Amboi kau, main curang-curang pula eh." "Eh taklah. Aku tunggu sampai tamat tempoh kontrak baru cerai dengan dia. Aku nak buat macam ala-ala dalam drama gitu."

"Hm oklah. Aku nak keluar, nak minum air." "Ok."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now