"Papa nak tanya, kamu dah ada bf atau dah ada calon suami?" "Err, belum pa. Calon suami tu dah jumpa tapi dia dah nak kahwin."
"Kalau macam tu, kamu perlu dengar cakap papa dan berjanji." "Janji apa pa?" "Walau apa yang terjadi, kamu kena terima juga. Nak taknak kamu kena terima." "Hm, oklah."
"Papa nak kamu kahwin dengan cucu Tuan Xavier." "WHAT, PAPA NAK ALVERA KAHWIN SECARA PAKSA? SIAPA PULA CUCU TUAN XAVIER TU?"
"Tengok, papa dah kata kan, kamu kena terima. Lagipun cucu dia tampan, segak bergaya. Banyak harta dan sesuai dengan perangai kamu yang ego tu."
"No no no, Alvera taknak kahwin." "Alvera please, cucu dia sendiri kena paksa dengan datuk dia. Dia pun terima seadanya dan kekurangan calon isteri dia. Kamu kena juga terima dia."
"But, why papa why?" "Because dia sekarang dalam kesusahan. Tuan Xavier mengalami penyakit yang tahapnya paling terakhir dan teruk. Jadi, permintaan Tuan Xavier buat kali terakhir ialah ingin tengok cucunya kahwin. Lagipun dia ada adik-beradik yang perlu diuruskan, anak yatim piatu pula tu. Tuan Xavier lah yang jaga diaorang dari kecil sampai besar."
"Hm, oklah Alvera tolong. Tapi, boleh bercerai kan?" "Terpulang, kalau kamu dah mula sayang, tak mungkin korang akan bercerai. Nak bercerai tu terpulang pada kamu, bukan papa yang kahwin."
"So, bila tarikhnya tu. Minggu depan. Secepat mungkin dia nak buat."
"WHAT?! CEPAT BETUL! ALVERA KAN NAK PERGI UK!" "Iya papa tau. Dia pun sekarang stay kat sana so kamu kena ikut, tau!"
"Hm ok. Macam mana Al nak berkenalan dengan dia?" "Dia taknak lagi tengok muka bakal isteri dia sebab dia nak macam surprise gitu. So, butik pengantin nanti dia akan bagitau butik mana so nanti kita pergi try baju pengantin. Kamu boleh pilih nak yang macam mana."
"Ok pa."
*telefon berdering*
"Your future husband dah call. Hello, kenapa ye tuan muda?" "Apa, tuan muda dah pergi butik? Boleh tau apa nama butik tu?" "Royal Boutique, ok ok nanti saya pergi sana."
"Royal Boutique? Tu bukan butik yang paling mahal dan terlaris ke? Wah, bakal suami aku ni boleh tahan juga eh." Kata Alvera dalam hati.
"Kamu nak pergi bila dear?" "Sekarang pun boleh." "Ok jom."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧