"Vania, dah makan?" "Eh abang El. Dah makan dah tadi." "Ooo. Mana Elvine dan Elyaa?"
"Oh, diaorang pergi ambil pakaian kejap. Mana akak ipar Vania? Tak nampak pun."
"Dia ada tengah mandi." "Mandi?!" "Hoi, otak kau tengok jangan nak overthinking sangat eh. Aku hempuk kang."
"Eh, orang tak cakap apa-apapun. Abang yang cakap dulu."
"ABANG ELLLL!" Jerit Elyaa memanggil abangnya.
"Hai Risa my little princess. Wah, cantiknya dia harini. Macam princess." "Hihihi."
"Eh, malam ni korang tidur mana?" "Tidur sini la. Sebab tu Elvine pergi ambil pakaian tadi. Esok kitaorang nak gerak dah ke Jepun, lawat grandpa."
"Esok kita sekali jelah. Abang nak pergi juga esok, bawa akak ipar korang." "Eh, takpa bang. Esok kami nak pergi jalan-jalan juga. Kami taknak la pergi lambat sangat."
"Ooo oklah kalau macamtu. Abang masuk bilik dulu. Selamat malam." "Selamat malam."
"Erm, kau dah siap mandi?" "Dah." "Dah siap kemas apa yang patut?" "Dah." "Ok. Pergilah tidur. Kau kan penat?" "Yelah yelah."
Sementara di Jepun,
"ERGHH. ARGHHH!"
"TUAN, TUAN OK KE TAK NI? NAK SAYA PANGGIL DOKTOR?"
"Tolong pang g g gil dok k k tor."
"DOKTOR! TOLONG TUAN XAVIER!"
"Kenapa? Ada masalah ke?"
"TUAN XAVIER KENA SERANGAN PENYAKIT TU!"
"CEPAT, SEDIAKAN ALATAN! DENGAN SEGERA!"
"Encik, sila tunggu diluar ya. Kami ingin memeriksa patient terlebih dahulu."
Selepas 10 minit kemudian,
"Macam mana dengan Tuan Xavier, doktor?" "Saya minta maaf. Saya tidak dapat menyelamatkan nyawa Tuan Xavier kerana serangannya terlalu kuat. Harap anda menelefon ke warisnya."
*telefon berdering*
"Boy?? Kenapa dia call tengah malam ni?" "Hello boy, kenapa?" "Tuan muda, harap tuan muda bersabar ya. Tuan Xavier telah meninggalkan kita semua sebentar tadi. Saya mohon tuan muda segera datang ke hospital."
"APA? DATUK D D DAH T T TAK A A ADA?! KAU JANGAN MAIN-MAIN DENGAN AKU BOY! SEBELUM AKU REPORT KE PIHAK POLIS!" "Saya tak tipu tuan muda. Saya tak sanggup lagi nak tipu tuan muda. Ini perkara realiti."
"ALVERA. ALVERA BANGUN!"
"HAH? APA APA? WHAT WRONG?"
"Datuk..." "Kenapa dengan datuk?"
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧