ELVIS HENDRIX [38]

128 4 0
                                    

Setelah 30 minit kemudian,

"Ok dah siap!" "Ok thanks." "Maafkan saya kalau lambat sikit sebab yelah ramai yang makeup pagi ni. Kalau tak perfect maafkan saya."

"Eh, mananya tak perfect. Ramai kot yang tempah makeup kat sini. Lagipun disebabkan awak femes saya tempah kat sini tau. Oklah, saya nak gerak dulu sebab dah lambat."

"Ok encik. Terima kasih telah sudi menghias diri di sini."

"Cepat cepat. Orang dah ramai tunggu tu. Kamu ni lambat beno la." "Sabar. Nanti tak perfect lah."

"Baiklah. Boleh kita mulakan sekarang?" "Boleh." "Diminta pengantin perempuan keluar sekarang."

Lalu Alvera berjalan di atas karpet merah menuju ke depan dan memegang lengan ayahnya.

"Baiklah, Elvis Hendrix. Sudikah kamu menerima dia sebagai isteri kamu? Melalui kesusahan dalam kehidupan, sihat atau sakit, miskin atau kaya, dan muda atau tua."

"Saya sudi." "Alvera Anderson. Sudikah kamu menerima dia sebagai suami kamu? Melalui kesusahan dalam. kehidupan, sihat atau sakit, miskin atau kaya, dan muda atau tua."

"Saya sudi." "Baiklah, kamu berdua sekarang telah sah menjadi suami isteri. Sila sarung cincin sekarang. Semoga kamu berdua bahagia di dalam kehidupan berumahtangga."

"Datuk, Elvis dah kahwin. Datuk happy tak dapat tengok Elvis kahwin?" "Datuk happy sangat. Kamu jaga isteri kamu elok-elok ye Elvis." "Baik datuk."

Elvis mendekati Alvera di tepi kolam.

"Ehem. Tak sangka kan rupanya awaklah bakal isteri saya." "Saya pun tak sangka yang awak ni akan jadi bakal suami saya."

"Saya harap, awak dapat mengekalkan hubungan kita berdua dalam kehidupan berumahtangga ni."

"Baiklah. Tak sangka kan, kita sebenarnya musuh tapi secara tiba-tiba kita dijodohkan tanpa mengetahui siapa pasangan hidup kita." "Betul la kata orang. Jangan benci nanti jadi jodoh."

"HOI YANG DISANA! DATANG SINI KITA AMBIL GAMBAR RAMAI-RAMAI!" Jerit Zach memanggil Alvera dan Elvis.

"Zach dah jerit tu. Jom kita ke sana." "Mari suamiku."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now