"ADY! ADY!"
"Eh, Encik Elvis. Ada apa ni?" "Saya nak kunci rumah kondo tu." "Oh, kejap. Nah, tapi encik nak buat apa?"
"Kawan saya nak sewa untuk family dia datang." "Oh, ok. Kalau ada apa-apa, bagitau je saya."
"Hello Farrel. Aku dah dapat kunci rumah tu. Kalau kau nak, kau turun sini. Aku tunggu."
"Wei, thanks dhoo Elvis. Kau memang terbaik arr!" "Alah, takde hal punyalah. Lagipun rumah tu kosong, takde sapa duduk." "Aku akan jaga elok-elok masa diaorang duduk situ nanti."
"Ok, harap kau jaga lah amanah tu elok-elok. Aku balik dulu. Bye!"
"Yeobo, lepasni yeobo ada hal ke?" "Takde, kenapa?" "Bila kita nak pergi honeymoon? Kita kan bukan musuh lagi, kita suami isteri. Caro bosan lah duduk rumah."
"Nanti lah kita pergi. Caro kan nak masuk universiti dah, caro boleh tunggu kan?" "Hmm, boleh kot." "Ok, good girl."
Pada keesokan harinya,
"Caro, dah siap ke belum? Jom kita gerak sekarang." "Kejap kejap. Nak siap dah."
"Eh, caro. Kenapa bawa beg besar sangat ni, kita bukan nak pergi sekolah. Kita nak pergi universiti."
"Eh, bukan ke kalau dekat universiti lagi banyak kerja nak kena buat? So saya bawalah banyak buku."
"HAHAHAHAHAHAHA. Aduhhh caro ni. Disebabkan caro masih orang baru, jadi tak perlu bawa banyak buku. Satu buku dan alat tulis dah cukup."
"Oh yeke? Kalau macmtu caro pergi tukar beg kejap. Yeobo tunggulah dalam kereta." "Ok, cepat sikit tau!"
Setelah sampai di universiti,
"Ok, kita dah sampai." "Wah, besarnya universiti dia!" "Besar kan? Nanti yeobo tunjuk tempat dalam universiti ni."
"Hello Elvis. Good morning." "Hi good morning." "Who is that, Elvis?" "This is my lovely wife." "What? Are you married?" "Yes I am." Balas Elvis kepada rakan sekelasnya itu.
"No no no. I don't trust if you have wife. You are very young, you know?" "Young? Not really. Sorry, I have to go now. Bye!"
"Siapa perempuan tadi tu yeobo?" "Tu kawan sekelas yeobo. Caro jangan jeles tau. Diaorang dalam kelas memang sporting." "Oh, ok."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧