"Betul, kamu akan tunaikan? Kamu takkan menyesal nanti?" Tanya Tuan Xavier kepada cucunya.
"Never datuk. Elvis akan tunaikan segala permintaan datuk." "Kalau macamtu, datuk nak kamu kahwin." "Apa datuk? Datuk ulang balik ayat tadi."
"Datuk nak kamu kahwin. Itu permintaan datuk." "T..t.tapi Elvis takde calon lagi." "Datuk ada calon. Orangnya masih single lagi. Seumuran denganmu yang penting, perangai sepertimu Elvis."
"B..b.baiklah, Elvis akan tunaikan." "Bagus, boy. Telefon Tuan Dannie, sekarang juga." "Baik Tuan Xavier."
"Tuan, Tuan Dannie kata dia setuju dengan permintaan tuan." "Baiklah. Secepat mungkin ya kamu kahwin cucuku."
"Tuan muda, minta tuan muda setelah sampai Malaysia, harap tuan ke rumah Tuan Dannie. Nanti saya akan kirim alamat rumahnya." "Baiklah."
"Ricky, dalam pukul 10 malam kau jemput aku kat airport. Bawalah teman kau kat sebelah."
Setelah sampai Malaysia,
"Wei El, macam mana keadaan dekat sana?" "Datuk dah sangat-sangat tenat. Kelihatan kuat tapi bila-bila saja dia boleh, kau sambung sendirilah."
"So, apa kau boleh buat sekarang?" "Aku hanya perlu tunaikan permintaan dia yang terakhir. Kau tau apa aku perlu buat? Datuk suruh aku kahwin. Ya, kahwin."
"KAHWIN?! KAU BIAR BETUL ELVIS?!" "Buat apa aku nak tipu, this is real Zach. Real!"
"Habis kau kahwin dengan sapa? Dengan pilihan dia sendiri. Katanya, sama kita umur and sesuai dengan aku. Aku Just terima jelah."
"Ok, jom balik. Aku mengantuk."
"Nampaknya, takde harapan aku nak mengorat kawan Sonia tu." "Ala, apa susah. Nanti kau cerai je lepas dah tamat kontrak korang."
"Betul juga eh. Kenapa aku tak terfikir?"
"Jom singgah makan dulu. Aku rasa bos kita ni belum makan lagi." "Yes, that's true."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧