ELVIS HENDRIX [34]

123 3 0
                                    

Setelah sampai di butik,

"Hai selamat datang ke butik kami. Ada apa yang boleh saya bantu?"

"Alvera, kamu tengok-tengok la dulu baju. Papa nak pergi tanya kat kaunter jap." "Ok pa."

"Saya nak tanya, ada tak Encik Elvis buat tempahan baju kat sini?" "Oh, ada encik. Encik ni, bakal bapa mertua dia ke?" "Ye saya." "Dia ada pesan  agar beritahu encik tentang pakaian pengantin. Untuk pakaian pengantin, beliau memilih warna peach." "Baiklah, terima kasih."

"Alvera, bakal suami kamu pilih warna peach. Kamu pilih la." "Err, maafkan saya encik. Saya salah cakap, beliau memilih warna Rose gold." "Boleh awak cadangkan gaun yang berwarna Rose gold?"

"Boleh, mari ikut saya. Encik boleh tunggu di kerusi sana."

"Ini merupakan gaun pengantin yang berwarna rose gold dan baru je sampai semalam."

"Kenapa baru sampai? Cepat habis ke?" "Ya cik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenapa baru sampai? Cepat habis ke?" "Ya cik. Sebenarnya gaun ni ialah style baru tapi ia nampak sangat simple. Gaun ini sangat limit sebab warnanya yang begitu cantik."

"Baiklah, saya akan ambil yang ini." "Baiklah."

"Papa, I am done." "Ok, macam mana? Cantik tak gaun tu?" "Sangat-sangat nice papa. Pandai my future husband pilih warna, sangat-sangat limited edition."

"Ok, jom balik."

"Tuan Elvis, semuanya sudah selesai." "Baiklah, sebentar lagi saya sampai."

Pada keesokan harinya,

"Aku nak gerak pergi Jepun. Korang kalau nak datang, datang je. Aku tak kisah." "Ok, jaga diri!" Kata Zach kepada Elvis.

Setelah sampai di Jepun,

"Grandpa, Elvis datang ni." 'Macam mana Elvis, dah jumpa dengan Tuan Dannie?" "Dah grandpa. Grandpa jangan risau, minggu depan, grandpa boleh balik dan boleh tengok majlis perkahwinan Elvis berlangsung."

"Akhirnya, cucu sulung datuk bakal kahwin juga." "Ya datuk." "Oh ya, adik-adik kamu macam mana?" "Saya hampir terlupa lah yang saya ada adik-beradik! Grandpa, petang nanti Elvis balik sana ok! Nak pergi jenguk adik-adik."

"Hm, yelah."

"Doktor, macam mana perkembangan kesihatan datuk saya?" "Tiada perubahan Elvis. Cuma, awak dah tunaikan permintaan dia?" "Sudah. Jadi, saya ingin meminta izin untuk membawa pulang sebentar datuk ke Malaysia untuk melihat majlis saya berlangsung."

"Baiklah, tetapi pastikan sampai di sini sebelum pukul 10 malam." "Kenapa doktor?" "Ada sebab tertentu kenapa saya bagitau macam tu. So awak jangan ingkar cakap saya." "Ok doktor, saya janji."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now