"Lepastu kau nak aku layan diaorang tu? Macam tu, hah? Takda masa aku nak layan diaorang tu, dah la gedik."
"Oklah, lagipun kau kan single. Kau kena cari awak Elvis. Buat teman." "Eleh, kata kat orang, kau pun sama je dengan aku 2×5." "Aku takpe, ibu aku dah cakap dia nak carikan aku calon isteri."
"Hm, takpelah, nanti balik Malaysia aku carilah."
Setelah setahun berlalu, tiba lah hari konvokesyen Alvera.
"Congratulations my dear." "Thank you papa. Papa, papa dah janji kan nak benarkan Al belajar di luar negara?"
"Ye sayangku. Papa dah tempah tiket flight untuk my dear. Betul eh kamu nak pergi UK?" "Yelah papa. Kan Al dah janji setahun lepas. Mana boleh mungkir janji. "
"Tapi, papa tempah tarikh bila? Selang lagi 2 minggu. Kenapa?" "Oh, takpelah sebab minggu depan majlis perkahwinan Sonia dan bakal suaminya." "Ooo, betul juga. Lupa pula papa ni."
"Oklah pa, kejap lagi Al nak keluar dengan Sonia. Nak jumpa future husband dia." "Ok, take care dear?"
Setelah sampai mall,
"Mana Sonia ni? Kata dah sampai. Tapi tak nampak pun batang hidung dia."
"ALVERAAA!" Jerit Sonia menyebut nama Alvera dengan kuat.
"Hei, Sonia. How are you?" "Hai Alvera. I am fine. How about you?" "Me too. Wah, macam dah lama eh tak jumpa kau, padahal baru beberapa hari kita jumpa before konvokesyen."
"Yes, thats true. Oh lupa, perkenalkan ni my future husband, Zack. Maybe kau dah kenal dia kot."
"APA?! ZACK?! SERIOUSLY?!"
"Hihi, sorry Alvera. Aku saja nak bagi surprise untuk kau." "Wait, surprise? Apa ni dear? You tak bagitahu I pun."
"Haa, you dah lupa la tu. Kan pernah I bagitahu I terjumpa dengan Alvera haritu. But I tak bagitahu pun yang I future husband you."
"Oh, baru faham. Sorry beb, actually masa kita holiday kat Langkawi haritu, kitaorang dah start bercinta." "Ooo, faham faham."
"Eh, jomlah kita berborak kat kat kedai sana. Takkan nak berdiri je?" "Ok jom."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧