ELVIS HENDRIX [17]

145 4 0
                                    

Setelah Elvis tiba di rumah sewanya, seorang lelaki bertanya sesuatu kepadanya.

"Sir, can I help you?" "Ah, yes sure. do you know where this address is?" "Yes I do. Erm, do you Mr. Elvis Hendrix Xavier?" "Yes I am." "Oh sorry sir. Ok, selamat datang ke UK Encik Elvis Hendrix. Saya ialah orang bawahan datuk Xavier. Saya diarahkan untuk membawa Encik Elvis ke rumah sewa."

"Eh wait, you can spell in Malay?" "Yes I can. Because saya pernah stay Malaysia selama setahun. Jadi saya dah fasih bahasa Melayu." "Oh. Jadi?" "Mari saya bawa Encik Elvis ke rumah sewa."

*Lalu pemandu itu membukakan pintu kereta untuk Elvis*

"Sila masuk Encik Elvis." "Boleh saya tanya nama awak apa?" "Encik boleh panggil saya Ady." "Ady, jauhkah rumah sewa tu?" "Rumah sewa encik berdekatan dengan universiti. Ini ialah jalan belakang, memang berasa sangat jauh."

"Kita sudah sampai." "Wah, rumah dua tingkat eh kat sini! Sangat menarik!" "Rumah encik berkembar, kalau ada apa-apa, encik boleh guna kereta di tepi sana." "Baiklah, thanks Ady."

*Lalu Elvis membuka pintu rumah sewanya*

"Wah, boleh tahan luas jugak eh rumah ni! Banyak perabot pulak tu!"

"Bilik ada 3. Bilik air ada 2. Tambah ada balkoni lagi, memang berbaloi. Rekaan rumah pun cantik."

"Hmm, memandangkan ada 3 bilik so satu aku nak jadikan mini office and satu lagi bilik for tetamu yang datang. Ok nice!"

Sedang Tuan Dannie bersantai di tepi kolam, tiba-tiba muncul anak tunggalnya, Alvera.

"Hi pa!" "Oh, hi dear! What do you want dear?" "Pa,erm I think, tahun depan I nak belajar dekat luar negara, boleh?" Tanya Alvera kepada bapanya.

"Yes sure but why dear? Kat sini tak best ke?" "No, dekat Malaysia best but I want new experience too. Al nak cuba belajar kat luar negara. Yelah, lagipun Sonia pun nanti nak kahwin dah so dia akan ikut bakal suami dia."

"Oh, so Al pun kena kahwin la." "PAPA!" Jerit Alvera kepada bapanya.

"Hehehe, taklah papa gurau je. Ok, tapi lepas awak dah konvokesyen lah ye?" "Yeayy, thanks pa!"

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now