ELVIS HENDRIX [46]

110 2 0
                                    

*Elvis mengetuk pintu bilik Alvera*

"Al, kau ok ke?" "Ok je. Kenapa awak tanya?" "Manalah tau kan. Bilik kau kan sebelah dengan hutan. Kang bunyi macam-macam kau takut pula."

"Eh takdelah. Saya ok je." "Betul ni? Kalau takut jomlah tidur di bilik saya. Bilik saya ada sofa besar." "Takpa saya ok." "Hmm, are you sure?" "Yes, Elvis."

"Hmm, ok. Kalau berubah fikiran, kau ketuk je pintu bilik aku. Faham?" "Yelah."

"Hello, bro. Kau dah kenapa call aku malam-malam ni?" Tanya Zach kepada Elvis.

"Wei, aku nak buat macam mana erk supaya Alvera tidur sekali dengan aku? Should I buat bunyi pelik-pelik supaya dia takut?"

"Yes, good idea juga. Kau cubalah buat bunyi pelik-pelik dekat tingkap bilik tidur dia. Manalah tau kan."

"Ok aku cuba. Thanks bro, apa-apa aku bagitau."

Lalu Elvis keluar dari pintu rumah dan pergi ke sebelah tingkap bilik Alvera untuk menakutkannya.

"Guk guk guk guk."

"Hah? Bunyi apa tu? Eee takut la. Takkan aku nak tidur dengan Elvis pula.

*Terdengar bunyi serigala di tingkap biliknya*

"Erk, takutnya. Tak boleh, tak boleh. Aku kena lari tidur dekat bilik Elvis."

*Mengetuk pintu bilik Elvis*

Lalu Elvis membuka pintu biliknya.

"Yes, Mrs. Alvera?" "Err, boleh tak saya nak tidur dengan awak malam ni? Saya tiba-tiba rasa takut la pula."

"Are you sure? Jangan menyesal nanti." "Tak, saya betul-betul dah buat keputusan." "Ok, silakan masuk."

"Eh, kenapa bilik awak lagi besar daripada bilik saya?" "Sebab ni bilik master room. Memang la besar."

"Ooo patutlah awak taknak bagi saya duduk bilik ni. Kononnya nak takutkan saya. Cakap nanti ada lipaslah seranggalah. Padahal ada rahsia rupanya."

"Hihihi, takpelah. Kita boleh share bilik ni." "Taknak. Saya nak merajuk dengan awak, hmph!"

Lalu Alvera membuka pintu bilik tetapi dihalang oleh Elvis.

"Kau nak pergi mana Alvera Anderson?" "Saya nak pergi tidur dekat bilik sayalah." "Eh, kata takut." "Dah awak tipu saya, saya nak merajuk dengan awak."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now