ELVIS HENDRIX [41]

117 2 0
                                    

"Datuk dah takda Alvera. Datuk dah takda!!" "Shhh, jangan nangis El. Saya tau awak kuat."

"Snif snif, saya tak kuat Alvera. Awak pergi siap sekarang, kita nak pergi Jepun. Now!" "Ooo ok ok."

"Hello Zach, kau bawa semua member member kita ke Jepun sekarang! Ada hal penting!" "Ha ok ok. Aku gerak sekarang!"

"Hello Vania, ni abang El. Tolong gerak Elvine dan Elyaa sekarang. Kita terbang ke Jepun malam ni juga. Ada hal penting. Kejap lagi abang sampai." "Erm, ok."

"Jom El, saya dah siap."

Dalam perjalanan ke Jepun,

"Abang El, kenapa tiba-tiba nak terbang malam ni juga? Ada apa sebenarnya ni?"

"BOLEH DIAM TAK?! AKU SERABUTLAH ISHHH!" Kata Elvis dengan suara yang lantang kepada adik-adiknya.

"Huwaaa, abang El marah kakak Vania! Huwaaaa!"

"Shhh, Risa sayang, jangan menangis nanti abang El marah Risa. Dah tidur, nanti dah sampai Akak Al gerak, ok?"

"Hmm, ok Kak Al." "Ok, good girl."

Setelah sampai di Jepun,

"Boy!" "Tuan muda." "Macam mana boleh jadi macam ni?" "Tuan Xavier mengalami batuk secara tiba-tiba kemudian dia tidak sedarkan diri. Saya memanggil doktor Hakashi lalu beliau memeriksa Tuan Xavier. Dan beliau mengesahkan Tuan Xavier telah meninggal dunia."

"Mana doktor tu? Aku nak cakap dengan dia." "Ikut sini tuan muda."

"Doktor, waris Tuan Xavier ingin berjumpa." "Silakan masuk." "Doktor, terangkan apa yang dah jadi sebenarnya?"

"Kuman telah merebak ke merata tempat di dalam tubuh badan Tuan Xavier. Kuman menyumbat saluran pernafasan dan menyebabkan batuk darah berlaku."

"Harap encik bersabar." "Doktor, saya tak akan bawa balik datuk saya ke negara asal. Saya akan semadikan ia disini juga." "Baiklah. Saya akan beritahu pihak yang bertanggungjawab."

"El, macam mana?" "Kita tak akan bawa balik datuk ke Malaysia. Kita akan semadikan ia disini juga. Lebih mudah dan cepat." "Kalau begitu keputusan awak El, saya ikut saja."

Setelah selesai upacara pengebumian,

"Harap kau bersabar ya El. Ujian kau dari Tuhan kita." "Aku boleh bersabar cuma aku takut adik-adik aku tak ok je."

"Diaorang ok je. Diaorang tengah tidur dalam jet sebab letih." "Baguslah kalau macamtu."

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now