"Elvis, kalaulah datuk umur pendek masa stay kat Jepun, kamu jaga elok-elok semua projek yang datuk usahakan. Ini semua untuk kamu juga."
"Ish, apa datuk ni. Janganlah cakap bukan-bukan. Elvis tak sukalah."
"Elvis, datuk semakin tua. Kamu kena faham." "Yelah, Elvis janji akan jaga elok-elok projek kita."
"Datuk, Zach minta diri dulu sebab nak jumpa dengan future wife." "Yelah. Nanti hari perkahwinan kamu datuk bagi surprise ye."
"Serious datuk? Yeay! Thanks datuk!" "Habis, Elvis macam mana? Elvis nak juga surprise." "Kamu calon isteri pun belum ada, ada hati nak surprise, hmph!"
"ALAAAAA."
Semasa Elvis berada di Mall,
"Weh El, kau nak beli dekat mana spek mata tu?" Tanya Alan kepada Elvis.
"Tengoklah kat mana yang sesuai."Ok."
"Haa, kat situ macam menarik. Jom Alan."
"Hai, selamat datang ke kedai cermin mata kami. Boleh saya bantu encik mahu beli cermin mata seperti apa?"
"Hai, saya nak spek mata hitam ala-ala mafia. Boleh tunjukkan contoh tak?" "Boleh sekejap ye saya pergi ambil contoh."
"Ini semua model yang terbaru dan ala-ala mafia." "Alamak, banyak yang helok. Er, saya nak cari spek untuk pakai masa majlis perkahwinan. Kalau boleh saya nak borong."
"Oh yeke? Kebanyakan orang ambil untuk majlis perkahwinan ialah model ni. Nama model ni Mr. Smart. Model ni baru sampai semalam sebab cepat habis stock."
"El, kita beli model yang laris la. Baru helok!" "Ok, kalau macamtu saya nak... Berapa orang ek bridesmaid, Alan?"
"Enam orang El." "Haa, saya nak model spek ni enam." "Ok encik. Sila buat pembayaran di kaunter."
"Ok encik, disebabkan encik borong jadi kami akan beri diskaun sebanyak 40%." "Ooo ok boleh." "Terima kasih encik sudi membeli belah di kedai kami."
"Hello, I'm backkkk!" Kata Alan kepada penghuni didalam rumah itu.
"Macam mana? Dah beli spek?" "Dah. Confirm korang puas hati punyalah."
"7 kan?" Tanya Zach kepada Elvis.
"Eh, 6 lah." "Lah, 7 lah. Termasuk aku tujuh." "Bongok tu simpan la sikit. Orang pegang dulang pakai spek, takkan pengantin pun pakai spek? Agak-agak arrr."
"Aloooo."
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧