"Hai Alvera." "Hai too, Sonia. Rindu kau!" "Me too. Aku rindu gila dekat kau beb!" "Hm, untunglah. Orang tu dah jadi tunang orang, dah pakai cincin dah pun. Aku ni, cincin pun tak ada lagi dekat jari-jemari ni." "Kata Alvera kepada Sonia sambil menunjukkan jari-jemarinya.
" Ala, sabarlah beb. Jodoh kau tak sampai lagi. Mana tahu orang dekat jadi jodoh kau, kan?" "Eh, siapa pula jodoh aku orang dekat ni?" "Eh, taklah. Aku gurau je. Jomlah kita masuk kelas. Nanti lambat pula."
Selepas 1 bulan kemudian,
"Ingat syarat datuk ya Elvis!" "Ya datuk. Elvis ingat." "Abang El, abang El jangan lupa vc kat Elyaa tau!" "Yelah adik abang yang manis niii." Jawab Elvis kepada adiknya sambil mencubit pipi adiknya.
"Elvania, Elvine, take care ok? Jaga Elyaa elok-elok." "I knowlah Along. Kau tak payah la nak risau sangat. Aku boleh jaga adik-adik." "Ye ye lah tu."
"Tuan Elvis, boleh kita pergi sekarang?" "Oh ya. Datuk, Elvis pergi dulu ya? Jaga diri baik-baik." "Hati-hati Elvis. Jangan lupa call."
Setelah sampai di airport, Elvis terus menuju ke kaunter untuk mengesahkan tiket dan passport. Selepas itu, dia masuk ke dalam kapal terbang.
Setelah berjam-jam di dalam kapal terbang, akhirnya Elvis telah tiba di Airport UK pada jam 12 tengah hari iaitu waktu UK.
"Eh, macam kenal je. Alvera ke?" "Ye saya Alvera. Er, encik ni sapa ye?" "Oh no, are you serious?! You don't remember me?!" "No. Who are you?" "Aku member Elvis Hendrix. My name is Zach."
"Oh, Zach. Sorry, dah berapa bulan tak jumpa kan, memang I dah lupa." "Its okay. Eh, by the way, mana Sonia?" "I think, you tak perlu dah kot tanya pasal dia sebab dia dah jadi tunang orang."
"Oh, really? Congratulations to her. Aku just tanya khabar je bukan nak ngorat pun." "padahal, aku lah tunang Sonia, hihihi." Kata Zach didalam hatinya.
"Oh, dia ok je. Dia tengah rehat kat rumah sebab stres dengan assignment dia. Zach, I have to go. See you next time! Bye!"
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧