ELVIS HENDRIX [36]

117 3 0
                                    

5 jam sebelum majlis perkahwinan bermula,

"El. Elvis." Panggil Ricky sambil mengetuk pintu bilik Elvis.

"Ermm, apa dia? Aku nak tidur lah." "Kepala otak kau lah Elvis. Kau lupa ke harini hari apa?" "Kenapa kalau hari Sabtu. Ada problem ke?"

"WOI, KAU TU PENGANTIN! KENALAH BANGUN AWAL BONGOK! BANGUNLAH CEPAT!"

"Pengantin? Eh jap? Alamak, harini majlis perkahwinan aku lah! Oh noooo!" Kelam-kabut Elvis memasuki pintu tandas.

"Haish, dasar kawan. Majlis sendiri pun dia lupa. Ish ish ish."

"Ha, kau pahal duduk kat depan pintu bilik Elvis ni, Ricky? Tanya Zach kepada Ricky.

" Eh, kau tau tak? Si bestiak kau tu tak bangun lagi. Kau tengok sekarang pukul berapa. Kejap lagi dia kena gerak ke butik sebelum pukul 9.00 pagi."

"Eh, asal awal sangat? Aku haritu buat dekat bilik je." "Itulah masalahnya. Aku dah suruh dia tempah mak andam tu buat dekat sini. Ha lantak dia lah. Keras kepala sangat!"

"Sabar Ricky sabar. Dia kan baru first time kelam-kabut macam ni. Maklumlah bakal pengantin."

"Dah lah, kau pergilah tengokkan si Elvis tu. Aku nak pergi tengok kat luar pula. Tah jadi apa kalau si budak Alan tu control majlis ni."

"Hahahahaha. Yelah yelah."

Sementara di bilik Alvera,

"Alvera sayang, kamu dah bangun ke belum? Cepatlah bangun nanti lambat." Namun, tiada sahut daripada Alvera.

"Haish, budak ni. Penat aku macam ni kalau tunggu depan ni aje." "Kenapa ni uncle?"

"Ha Sonia. Ni si Alvera ni tak menyahut panggilan uncle. Kamu tolong panggil dia jap. Uncle ni nak siap-siap juga." "Oh, no problem uncle."

"ALVERA ANDERSON! KAU NAK BANGUN TENGAH HARI KEJAP LAGI KE HAH? KE KAU NAK BAKAL SUAMI KAU DATANG JEMPUT KAU NAIK KERETA KUDA MACAM CERITA CINDERELLA TU, HAH?"

"BAIK KAU BANGUN SEBELUM AKU TENDANG PINTU NI BIAR HANCUR!" CEPAT!"

"Eeeee, yelah yelah. Aku bangun la ni. Bisinglah." "Eh, kau ni, kau tu pengantin kena bangun awal supaya nampak segar gitu. Dah pergi mandi cepat. Kejap lagi mak andam kau sampai lah tu. Cepatttt!"

ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now