Setelah sampai di airport,
"Boy, jaga diri kau elok-elok. Walaupun datuk dah takda tapi kau masih ada pekerjaan dengan aku. Kau tolong jaga adik-adik aku ya boy. Jaga company datuk juga tau!"
"Baiklah Elvis. Saya akan jaga semua harta benda datuk." "Apa-apa awak bagitau saya ya boy." "Ok, don't worry Elvis."
"Aku pergi dulu, bye!"
"Hati-hati Elvis! Jaga diri kat sana nanti!"
Semasa di dalam kapal terbang,
*Alvera duduk sambil berasa gelisah dan takut*
"Kau kenapa? Ok tak ni?" "S s s s saya t t t t t takut Elvis." "Kau takut naik kapal terbang ke?" "Haah. Sebab ni kali pertama saya naik kapal terbang."
"Tapi haritu kau naik jet takpa pula. Padahal dua ii pengangkutan ni terbang di udara." "Jet saya dah biasa naik dari dulu sebab papa pun ada jet peribadi juga. Kapal terbang ni lain sebab kita kena naik dengan orang lain so saya tak biasa."
"Ooo faham faham. Takpelah, kau pegang tangan aku. Lepas tu kau tidur." "Boleh ke saya pegang tangan awak Elvis? Rasa serba salah pula."
"Aku dah izinkan, kau pegang jelah. Lagipun aku dah janji dengan datuk yang aku kena jaga kau baik-baik."
"Hmm, ok. Kalau awak tak selesa, bagitau tau. Saya boleh lepas tangan awak." "Jangan risau la. Saya ok."
Alvera terjaga dari tidurnya. Tiba-tiba,
"AAAARGHHHH ELVISSSS! HELP MEEE!"
"ALVERA! JANGAN TAKUT! SAYA ADA!"
"PERHATIAN KEPADA SEMUA PENUMPANG AIR ASIA, SILA PAKAI TALI KESELAMATAN DAN KEKAL SELAMAT DI TEMPAT DUDUK MASING-MASING."
"ELVIS SAYA TAKUTTTT! PAPA ALVERA TAKUTTTT!"
"AWAK TUNGGU SINI! SAYA NAK PERGI TENGOK DI DEPAN!" "AWAK JANGAN TINGGALKAN SAYA! AWAKKKKK!"
*Elvis menepuk bahu Alvera*
"Alvera, Alvera. Hei bangun. Kau ok ke tak ni? Bangunlah cepat."
"HAH?! KITA SELAMAT? AWAK OK TAK ELVIS? SAYA INGAT AWAK DAH TINGGALKAN SAYA."
"Ish kau ni. Apa yang kau merepek ni, aku dari tadi kat sini je tau. Tiba-tiba kau macam ada something wrong. Kau ok ke tak ni?"
"Oh, yeke? Sorry, saya mimpi buruk agaknya." "Saya terkejut sebab awak tiba-tiba jerit ayat 'AWAK JANGAN TINGGALKAN SAYA'. Saya pun panggil la awak."
"Sir, are you okay?" "Yes I am okay. Only my wife was a little shocked and had nightmares." "Oh, okay."
"Saya minta maaf sebab asyik menyusahkan awak, Elvis." "Hei, kau tak menyusahkan aku pun lah Alvera Anderson. Dah, jangan tidur nanti kau mimpi lagi. Kita lagi 30 minit nak sampai. "
YOU ARE READING
ELVIS HENDRIX (COMPLETE✔️)
RomanceSeorang lelaki badboy yang benci akan cinta disebabkan kisah silamnya dahulu. Tetapi, hadir seorang perempuan yang berjaya mengubah dirinya menyebabkan dia telah jatuh cinta kepadanya. 𝐄𝐥𝐯𝐢𝐬𝐇𝐞𝐧𝐝𝐫𝐢𝐱𝐗𝐀𝐥𝐯𝐞𝐫𝐚𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧