"HEI, APA KAMU BERDUA NI? TAU TAK DENGAR SAMPAI KE BAWAH. KALAU PAPA DENGAR MACAM MANA?"
"Abang ni bu, dia masuk tak ketuk pintu. Wina tengah ganti baju." "Kamu ni Eydeen, jangan terlalu biasakan diri dengan tak ketuk pintu bilik orang. Bahaya!"
"Yelah ibu. Abang janji takkan ulangi kesalahan abang." "Minta maaf dengan adik kamu, cepat."
"Sorry budak ketot." Lalu Eydeen lari meninggalkan bilik Mawar.
"Iiiishhh, ibu tengok abang tu. Dia panggil Wina ketot, hmph!" "Dah dah, cepat siap. Nanti kamu bisa telat loh."
"Eh, ibu aku ni tau dari mana pulak bahasa indo?" Kata Mawar dalam hatinya.
Setelah Mawar selesai bersiap,
"Ok, let's go girls. La la la la... "
"Ehem, kau nak ke mana? Tanya Eydeen kepada adik tirinya itu.
" OPOCOT AYAM TERBANG! ISH, KAU NI, TAK BOLEH KE KALAU SEHARI TU TAK KACAU HIDUP AKU?!"
"Alah, aku tanya je. Janganlah marah. Aku tanya, kau nak ke mana?" "Aku ada event pagi ni. Kenapa?"
"Dekat mana event kau tu?" "Yang kau sibuk pahal, hah? Kau jangan kacau aku. Aku nak jumpa peminat-peminat aku dalam event tu."
"Woi, aku tanya kan dekat mana event kau tu? Tak faham ke? Asyik berleter je dari tadi."
"Dekat bangunan belakang KLCC tulah." "Ooo, dah alang-alang aku nak keluar, jomlah aku hantarkan."
"Taknak, kau keluar naik moto. Nanti habis rambut aku serabai." "Taklah, aku naik kereta. Kalau taknak sudah, aku dah offer kau berlagak."
"Eee, yelah yelah."
"Ibu, papa, Wina keluar rumah dulu. Assalamualaikum." "Waalaikummussalam."
"Eydeen, bawak kereta elok-elok, ok?" "Ye pa."
Lalu kereta sport Eydeen meluncur di atas jalan raya dengan lajunya.
"Ok dah sampai." "Hm, thanks hantarkan aku." "Heh, aku just nak tunjuk baik depan papa. Aku dah buat dia marah, aku kena bagi balik mood untuk dia."
"Cis, tak ikhlas rupanya. Kurang asam." "Tata budak ketot. Apa-apa call ye!" "BLUERKK, TAK HINGIN AKU!"
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...