ABANGKU SUAMIKU (58)

681 19 0
                                    

Setelah selesai melakukan pembedahan,

*pintu labour room terbuka*

"Waris Mawar Erwina Huzaira." Panggil doktor itu.

"Saya doktor. Macam mana dengan isteri saya?" "Semuanya berjalan dengan lancar. Dan encik dapat baby boy, tahniah!"

"Boleh saya jenguk isteri saya?" "Maaf, buat masa ni tak boleh lagi. Nanti kami akan tolak isteri encik ke wad bersalin, baru boleh lawat dia. Cuma..."

"Cuma apa doktor? Tolong jangan buat saya risau." "Baby tak cukup bulan jadi terpaksa kami tahan. Baby terlalu kecil untuk dibawa pulang."

"Oh, baiklah kalau macam tu doktor. Terima kasih banyak-banyak. Kalau ada apa-apa tolong call saya secepat mungkin." "Baiklah encik."

"Eydeen." "Papa." "Macam mana keadaan Wina?" "Wina dah selamat bersalin cuma baby kena tahan sebab terlalu kecil. Wina perlu rehat."

"Oh yeke?" "Jom papa, Eydeen nak pergi lawat ibu dan baby." "Haa jom jom."

Setelah sampai dihadapan katil wad,

"Ibu, Eydeen datang ni." "Eydeen, anak ibu. Lamanya ibu tak jumpa kamu." "Iye ibu. Alololo, comelnya adik Eydeen ni, cak aaa!"

"Mana Wina, Eydeen? Dia tak datang ke?" "Wina ada je ibu, tengah rehat atas katil. Dia penat sikit."

"Oooo. Penat buat apa?" "Penat melahirkan cucu untuk ibu dan papa. Actually, Wina dah bersalin tadi. Baby boy." "Yeke? Tak sangka secepat tu." "Ye ibu. Tak sangka adik dan cucu ibu sama batch."

"By the way, apa nama adik, papa?" "Nama dia Eric Suhairil." "Eric. Hai, welcome to the world!"

"Eydeen, kamu baliklah rehat dulu. Papa yakin yang kamu belum tidur lagi, baliklah, ye?"

"Hm, oklah papa. Eydeen balik dulu." "Hati-hati pandu kereta tu."


Pada keesokan paginya, Eydeen tiba di hadapan wad.

"Maaf nak tanya, patient Mawar Erwina Huzaira dah check in ke?" "Dah, dia dah check in semalam pukul 9.30 malam."

"Oh yeke? Boleh saya masuk tengok?" "Boleh sebab sekarang dah waktu melawat." "Baik, terima kasih."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now