ABANGKU SUAMIKU (57)

649 16 0
                                    

"Baby takde masalah, cuma..."

"Cuma apa doktor?" "Ada masalah sikit dengan diri puan. Saya rasa puan kena masuk wad. Saya takut ada problem dengan diri puan."

"Bila tu doktor saya kena masuk wad?" "Kalau boleh secepat mungkin lah. Nanti saya buat surat lepastu transfer pergi hospital."

"Baik doktor. Kalau macam tu kami keluar dulu."

"Baby... "

"Kenapa anje? Anje sakit ke?" "Kenapa dengan diri anje? Anje ada problem apa?"

"Takde apelah. Ada la kot sikit problem. Anje doalah supaya anje dipermudahkan untuk bersalin baby kita."

Setelah sampai di rumah,

"Anje, anje packing packing lah baju tau! Nanti senang la baby nak bawak pergi hospital."

"Anje awal-awal dah packing barang anje dan baby. Nanti tak lah kelam-kabut sangat."

"Oh yeke? Kalau macam tu, anje rehatlah. Esok kita nak ke hospital."

Pada keesokan harinya, Mawar berjalan ke arah pintu tandas tiba-tiba dia tergelincir.

"Arghhhh! Babyyyyyy! Sakitttttt!"

Eydeen tersedar dari tidur setelah terdengar Mawar menjerit.

"Anje! Macam mana boleh jatuh ni?!"

"Babyyyyyy sakitttttt!"

"Hah,darah?! Cepat-cepat kena bawak pergi hospital ni."

Lalu Eydeen mengangkat isterinya ke dalam kereta lalu memecut dengan laju menuju ke hospital.

Setelah sampai hospital,

"Emergency, emergency!" Jerit Eydeen di ruang kecemasan.

"Kenapa encik?" "Tolong, nurse. Isteri saya tengah pregnant, tiba-tiba keluar darah."

"Apa, darah? Cepat, kita tolak patient ke labour room sekarang!" Jerit doktor disitu kepada jururawat disitu.

"Tolong selamatkan isteri saya dan anak saya, doktor." "Encik, kami akan cuba sedaya upaya."

*telefon berdering*

"Hello pa? Kenapa tiba-tiba call?" "Tak, papa lupa nak cakap. Ibu dah bersalin semalam. Baby boy. Sekarang ada dekat hospital."

"Nantilah Eydeen pergi jenguk. Sekarang Eydeen pun ada dekat hospital ni." "Kenapa, kamu sakit ke?" "Tak, Wina masuk hospital. Keluar darah dari bawah."

"Yeke? Kejap lagi papa sampai."

Tiba-tiba pintu utama labour room terbuka,

"Encik, isteri encik mengalami pendarahan. Kami terpaksa membuat operation di perut untuk mengeluarkan baby."

"Baiklah doktor. Apa-apa sahaja asalkan orang yang saya sayang selamat."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now