ABANGKU SUAMIKU (37)

923 22 0
                                    

"Wah, besar jugak eh rumah ni, kan abang?" "Hm, memang besar. Harap kita tak tinggal berdua lah."

Tiba-tiba,

"Selamat datang ke rumah agam Tuan Erwan. Kami ialah pembantu di dalam rumah ini."

"Haa, kan betul cakap abang. Nasib bukan kita berdua." "Err, apa tugas kamu semua di dalam  sebesar rumah ni?"

"Kami ditugaskan untuk membersihkan di dalam dan di luar rumah ni. Dan kami juga ditugaskan untuk memasak untuk Cik Wina dan Encik Eydeen."

"Wah, senang-lenang aku dalam rumah ni, hihihi." Kata Eydeen di dalam hatinya.

"Baiklah kalau macamtu, kitaorang nak naik atas nak berehat. Malam nanti kitaorang makan, ok?"

"Sila beritahu menu apa yang ingin dimakan." "Saya nak Lamb Chop." Kata Mawar kepada pembantu rumah.

"Saya pulak nak Spaghetti Bolognese." "Baiklah cik dan encik."

"Wow, abang, tengok ni rupanya rumah ni tepi pantai lah. Bestnya!" "Hmm, sekali datang ribut taufan kita nak lari mana, ha?"

"Hmm betul jugak tu. Takpe, tak lama dah kita nak keluar dari rumah ni."

"Dah la, aku nak rehat. Kau pergi lah nak buat apa pun dalam rumah ni." "Hmm, yelah."

Setelah tiba hari perkahwinan mereka,

"Mawar Erwina Huzaira, dah bangun ke belum? Cepatlah, kejap lagi majlis kamu dah nak berlangsung ni."

"Erm, kejap ibu. Lagi 5 minit Wina bangun. Kejap je." "Ok, jangan tak bangun pulak."

Setelah 5 minit berlalu,

"Bi, Wina dah bangun ke?" "Tak pun puan. Cik Wina tak bangun lagi."

"Ish, budak ni memang nak kena lah."

"MAWAR ERWINA HUZAIRA! PUKUL BERAPA KAMU NAK BANGUN NI, ORANG DAH RAMAI DATANG TAU!"

"OPOCOT MAK KAU MELAYANG! ERM, IBU NI BUAT WINA TERKEJUT JELAH."

"Cepat bangun sebelum ibu tendang pintu ni." "Yelah yelah, Wina bangun la ni."

"Cepatt! Ibu bagi 10 minit je untuk kamu duduk dalam bilik air."

"APA? 10 MINIT? OH NOOOO!"

Setelah Mawar selesai bersiap,

"Puan, Cik Wina dah selesai bersiap." "Bagus, suruh dia tunggu di kerusi tepi tangga." "Baik puan."



Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now