Setelah tamat cerita di pawagam,
"Jom anje, kita balik."
"Ala, tak habis lagi ke muka masam tu? Anje tunggu eh, baby buat sesuatu untuk anje."
Di dalam kereta,
"Eh, baby nak buat apa ni?" "Anje tak nak dengar cakap baby. Baby akan buat supaya anje dengar cakap baby."
Lalu Eydeen bertindak ganas sewaktu di dalam kereta.
"AAAAAAAAAAAA."
"Shhhh, janganlah jerit. Nanti orang cakap baby ni nak perk**a anje pulak." "Biarlah." "Ok, tunggu masa dekat rumah nanti."
Setelah sampai di rumah,
"Anje! Tunggu!"
Mawar berlari tanpa menoleh ke belakang menuju ke pintu rumah.
"Ish bini aku ni. Semakin besar perut dia semakin lain macam perangai dia. Penatlah kalau macam ni, nasib tak mengidam yang bukan-bukan."
*Eydeen meneguk secawan arak*
"Kalau aku minum ni, mungkin Wina boleh maafkan aku."
"Anjeeeee buka pintu niiiii."
*Mawar membuka pintu*
"Hehehe, sayang jugak anje dekat baby ye." "Sebab ada anak baby je anje sayang. Kalau tak, dah lama anje lari jauh-jauh dari sini."
Eydeen berlutut lalu berkata,
"Anje, baby minta maaf. Baby janji tak cakap ayat yang buat anje terasa, tolonglah maafkan baby, pleaseeee. Kalau anje tak maafkan, better baby m*ti jelah."
Lalu Eydeen berlari ke arah balkoni dan pura-pura seperti mahu bun*h d*ri.
"Eh jangannnnn! Ok ok, anje maafkan. Janganlah m*ti lagi, baby kita belum keluar. Kang dia takde ayah, kesian dia."
"Anje sayang baby?" "Sayanggggg." "Banyak mana?" "Sebanyak bunga di atas dunia ni."
Lalu Eydeen memeluk Mawar dengan perasaan gembira.
Pada keesokan paginya,
"Anje, oh anje!"
"Anjeeeee!"
"Anje dekat sini!"
"Anje buat apa dekat sini pagi-pagi, hm?"
"Anje tengah mengidam la baby. Tapi takut baby tak boleh tunaikan je apa yang anje idamkan."
"Anje nak apa? Cuba cakap?" "Anje nak kanggaru golek. Boleh carikan tak?"
"Adumak, nak cari mana pulak kanggaru golek ni? Ada ke orang jual? Takkan nak kena pergi Australia pulak kot. Yang kuban kuban jelah bini aku ni." Kata Eydeen didalam hati.
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...