ABANGKU SUAMIKU (13)

1.3K 35 0
                                    

"Dah, semua dah settle jom kita balik." "Ok, jom."

Setelah sampai di rumah,

"Ibu, Wina dan Eydeen dah balik ni." "Eh, mana ibu?" Tanya Eydeen kepada Mawar.

"Entah la, selalunya dah menyahut dah panggilan Wina. Kenapa harini senyap pulak?"

*telefon berdering*

"Eh papa call. Hello pa? Pa, mana ibu?" "Papa dan ibu ada kat hospital sekarang." "Hah? Hospital? Kenapa dengan ibu, papa?" Tanya Eydeen kepada Encik Erwan.

"Kejap lagi kami baliklah. Kejap je." "Tak kenapa dengan ibu? Pa? Pa jawab la. Papa!"

"Kenapa?" Tanya Mawar kepada Eydeen.

"Ibu dan papa dekat hospital sekarang. Tak tau kenapa. Kejap lagi diaorang balik."

"Aduhhh, risau la. Kenapa pulak dengan ibu ni. Haishh." "Takde apa kot. Ibu kan kuat, tak mungkinlah sakit." "Itu kau yang cakap ye, bukan aku."

"Eh eh, kau aku pulak. Hei Wina, kita ni nak kahwin dah tau, bakal menjadi suami isteri nanti. Kau cakap elok-elok sikit dengan bakal suami kau ni."

"Ah, diamlah kau! Dah ar aku penat, nak tidur." "Woi! Kau jugak yang minta tolong aku kan suruh jadi suami kau lah apelah. Sekarang, kau layan aku macam ni. Kau ingat sikit, aku boleh bagitau ibu pasal kita, faham?"

"Eh, betul jugak. Aduhhh, Wina, apa yang kau dah buat ni?" Kata Mawar didalam hatinya.

"Eh, Eydeen, janganlah macam ni. Nanti aku bagi sesuatu dekat kau, ok?" "Hm, boleh. Tapi aku nak 1 permintaan and kau kena kabulkan permintaan tu."

"Hah? Apa dia?" "Kau, tidur dengan aku malam ni." Kata Eydeen dengan senyuman nakalnya.

"APA? TIDUR DENGAN KAU? KAU GILA KE?"

"Ala, bukannya aku buat apa-apa pun dekat kau dik." "Kau ni Eydeen, bukan boleh percaya sangat."

"Hmm, kalau macamtu, kejap lagilah aku bagitau kau lain." "Ooo ok."

Tiba-tiba,

"Eydeen! Wina! Ibu dan papa dah balik ni!"

"Ibu! Ibu tak apa-apa ke? Kenapa ibu pergi hospital? Ibu sakit ke?"

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now