ABANGKU SUAMIKU (17)

1.3K 31 0
                                    

"Eh, babe. Janganlah macam ni, kita kan nak bertunang. Takkan  you nak putus macam tu je dengan I?" "I don't care, I nak putus jugak."

"Woi Hazmi!" "W w w Wina, kenapa awak macam marah je?" "Ooo, ni sapa pulak yang you sorok daripada I ni? Perempuan mana pulak?" "Cik, cik ni girlfriend dia ke?" Tanya Mawar kepada kekasih Hazmi.

"Yes I am." "Baik cik jaga dia elok-elok. Sebelum ni dia dah goda saya tau! Nasib baik saya dah nak kahwin." "Apa?! You goda perempuan ni?! You memang dah melampau! Arghhh!"

*Menampar muka Hazmi*

"Awwwww, sakitlah babe." "Sakit kan? Macam tu lah rasa sakit hati I sekarang. Now, we break up." "Babeeeee! Jangan tinggalkan bie!"

"Heh, dasar playboy." "Apa kau cakap?" "Aku cakap, dasar playboy. Kenapa? Nak tampar aku pulak ke?"

"KAU NI MEMANG NAK KENALAH WINA!"

*Menampar pipi Mawar*

"Wina!" Jerit Eydeen di dalam kereta.

"HOI, KAU BUAT APA DEKAT WINA, HAH?!"

"Aku buat apa? Aku tak buat apa pun." "Kau ingat aku tak nampak? Kau ni jadi laki tak gentleman la kalau tampar-tampar perempuan ni. Baik kau belah sekarang!" "Ini tempat kerja aku, faham? Kau sapa nak bela perempuan ni?"

"Aku partner dia! Bakal suami Wina! Kau dengar sini, mulai sekarang, kalau kau ganggu Wina lagi, aku akan mengambil tindakan. Kau faham ke tak?!"

"Aahhhhh, sudah lah!"

*Hazmi berjalan masuk ke dalam company*

"Wina, Wina ok ke? Ada rasa sakit? Jom, abang bawak pergi hospital." "Abang, abang buatlah macam mana pun dekat Hazmi tu asalkan  dia tak ganggu Wina lagi, please?"

"Ok, I promise. Abang akan buat apa je demi keselamatan Wina."

"Hello, ini bos Wina ke? Boleh saya berjumpa dengan encik?" "Ya, saya bos Wina. Nak jumpa dekat mana tu?" "Nanti saya bagi alamat."

"Ada apa ye encik nak jumpa dengan saya?" "Saya ialah abang Wina. Saya nak pesan kepada encik agar mengambil tindakan terhadap Hazmi, iaitu pekerja di company encik. Dia telah menganggu adik saya."

"Oh yeke? Dia memang dah melampau. Jangan risau encik, saya akan mengambil tindakan." "Kalau boleh, saya nak encik pecat dia. Saya taknak tengok muka dia kat sini lagi."

"Baiklah encik."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now