Setelah 1 jam berlalu, Hazmi diminta masuk ke pejabat bosnya.
"Hazmi, awak dipecat." "Apa? Kenapa bos pecat saya." "Sebab awak tak fokus dalam pekerjaan. Awak asyik berfoya-foya di luar sana lepastu awak buat kita punya penulis novel tak selesa dengan."
"Sebab tu je?" "Perlu sebab lain ke untuk saya pecat awak? Dah, sekarang awak pergi kemas semua barang awak dan berambus!"
Selepas keluar dari pejabat,
"Bro, lain kali jangan cari pasal dengan aku. Kan dah mendapat. Padan muka, hahahahaha!" Kata Eydeen kepada Hazmi.
"Wei Wina, aku dengar Hazmi kacau kau. Kau ok ke?" Tanya Nadira kepada Mawar.
"Haah betul la tu. Aku ok je cuma takut dia balas dendam dekat aku." "Alah, kalau kau kena serang dengan dia, nanti netizen mesti sokong kau sebab kau kan penulis yang terkenal."
"Hmm, betul la tu. Dah la, aku nak sambung kerja ni." "Ok, bye. Aku balik dulu."
Selepas tamat jam kerja,
"Abang!" Jerit Mawar sambil memanggil abangnya.
"Wo wo, kenapa ni tiba-tiba peluk aku ni? Pahal?" "Thank you so much sebab halau lelaki tu untuk Wina. Wina saaayyangg abang. Mmuah!" Kata Mawar kepada Eydeen sambil mencium pipi abangnya.
"Eh eh, tu bukan penulis terkenal ke, Erwina Huzaira? Bila masa dia ada boyfriend ni? Aku kena tangkap gambar dia. Mesti akan jadi bahan gosip, hehehe."
"Dah dah la tu peluk aku. Bukan sebelum ni kau benci sangat ke dekat aku?" "Eh, tu dulu sekarang tak dah."
"Ye ye lah tu." "Iye, jom Wina belanja makan." "Wow, seriuslah Cik Erwina Huzaira ni nak belanja makan? Bukan selama ni dia kidikut ke?" Ejek Eydeen kepada adiknya.
"Eee, taknak sudah. Orang nak belanja pun dia tolak, berlagak betul!" "Eh eh, ok jomlah jomlah. Kang merajuk pulak, aku jugak yang kena dengan papa nanti. Hmmm."
"Yeay, hihihi."
"Tapi, abang nak makan korean food tau?" "Eh, tiba-tiba je ni? Kalau macamtu Wina tau tempat yang best. Jom!"
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...