ABANGKU SUAMIKU (19)

1.2K 31 0
                                    

"Macam mana makanan tadi? Sedap tak bang?" "Sedapp. Memang port makanan korea yang terbaik arrr!"

"Oklah, lepas ni abang hantar Wina balik ke company boleh tak? Ada sikit lagi kerja yang tak siap."

"Lah, ingatkan siap dah. Kenapa tak sambung dekat rumah je?" "Payah sikitlah kalau dekat rumah."

"Hmm, oklah kalau macamtu. Nak balik call abang tau? Bahaya balik sorang-sorang walupun naik grab." "Hm, oklah."

Setelah sampai di syarikat,

"Ingat, call abang kalau nak balik! Abang gerak dulu." "Ye Wina fahamlah!"

Sementara di tempat lain,

"Bos, kita ada berita gosip yang baru bos!" "Hah, apa pulak kalini?" "Penulis terkenal ada scandal dengan seseorang." "Hah, kamu biar betul?"

"Betul, saya nampak tadi dia peluk dan cium." "Hm, kalau macamtu, cepat tulis dekat komputer." "Ok bos."

"Eh, ni macam baju aku, tapi kenapa... Jap jap, penulis terkenal didapati ada scandal. Sapa yang buat cerita ni aduhhh habislah akuuuu. Macam mana dengan Wina nanti aduhhhh."

"Yes, akhirnya siap jugak tulis cerita ni. Esok nak tunjuk dekat Tuan Syafiq lah. Mesti dia suka. Sekarang, aku nak call abang aku, kang dia bising pulak kalau aku balik sorang-sorang."

*telefon berdering*

"Eh, abang? Aku baru nak call dia. Macam tau tau pulak aku nak call dia." "Hello Wina. Kalau dah siap kerja, turun bawah tau, abang ada kat bawah ni."

"Ha ok ok."

"Abang tak balik ke? Abang tunggu Wina ke?" "Eh, takde maknanya aku nak tunggu kau. Aku sebenarnya tadi bawak mama pergi shopping. Alang-alang dah sampai lewat, aku hantar mama and then gerak ke sini terus."

"Ooo faham faham." "Dah, cepat masuk kereta."

"Wina, abang ada berita buruk ni." "Hah, apa dia?" "Wina, ada orang letak gambar kita berdua masa peluk tengah hari tadi dekat media sosial. Habislah nanti Wina jadi bahan gosip."

"Hah? Wina masuk media sosial? Ish, sapa pulak ni, habislah mesti Bos Syafiq tengah angin."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now