ABANGKU SUAMIKU (32)

990 24 0
                                    

"Sedap kan Wina? Baguslah kalau awak suka. Lain kali boleh datang dengan abang awak."

"Ehem ehem, hei, saya ni bakal suami dia tau! No more gelaran abang." Kata Eydeen dengan tegas kepada bos Mawar.

"Hei, biarlah Encik Syafiq nak cakap apa pun. Dah awak tu memang abang saya kan? Abang tiri, faham?"

"Errr, jangan gaduh gaduh. Yang penting kita makan dulu sampai perut kenyang, betul tak bos?" "Yeah, that's right. Makan lebih banyak, Wina." "Ok bos."

Setelah selesai makan,

"Hai, termenung apa tu Cik Wina?" Tegur Eydeen sambil mengusik Mawar.

"Takde apa-apa lah. Wina just fikirkan masa depan anak Wina nanti lepas dia lahir." "Hei, ingat sama tu pun anak I tau! I punya benih you know?"

"Shhh, diamlah sikit nanti kawan-kawan kerja I dengarlah." "Oh, ok. I am sorry."

"So, esok abang akan tunggu dekat mana masa Wina ada meeting?" "Maybe dekat hotel. Tapi kalau Wina nak abang tunggu esok, abang ok je."

"Eh tak tak. Esok kalau Wina dah habis meeting, Wina call abang tau!" "Alright."

Pada keesokan harinya,

"Eh, tidur lagi abang aku ni." Kata Mawar didalam hati.

"Abang, Wina pergi dulu, nanti terlewat pulak. Bye bye!" "Hmm."

Di sebuah syarikat,

"Maafkan saya, saya terlalu lewat ke?" "Tak, awak tak terlalu lewat Cik Wina." Kata salah seorang pengurus disitu.

"Ehem ehem, boleh kita mulakan meeting kita sekarang?" "Boleh, silakan Encik Naufal."

Sementara di bilik hotel,

"Hoammm. Wina, ooo Wina. Mana dia pergi ni?"

*Eydeen tengok jam di atas meja*

"APA? DAH PUKUL 11 PAGI!? OH NOOOOO!"

Lalu Eydeen mencapai tualanya dan bergegas ke bilik air.

Beberapa minit kemudian, mesyuarat telah tamat.

"Baiklah, tamatlah perbincangan kita pada hari ini. Terima kasih kepada Encik Syafiq kerana sudi bergabung dengan kami dalam program ini."

"Sama-sama. Semoga kita berjumpa lagi ya!"

"Wina, jom kita balik." "Saya nak ke suatu tempat kejap lagi dengan abang saya."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now