"Ooo kiranya nak pergi dating la ni, hmm?" Tanya Nadira sambil mengusik Mawar.
"Jangan salah faham boleh tak? Aku just nak pergi tenangkan fikiran. Alang-alang dah sampai sini, pergi berjalan la tengok tempat bersejarah."
"Tempat bersejarah? Ewww membosankan. Better pergi pantai ke restoran terkenal ke barulah best."
"Hellooo! You tak tulis novel you tak faham apa yang menarik tentang tempat bersejarah. I nak pergi cari ilmu pengetahuan tentang sejarah dekat sini, faham?"
"Faham Cik Wina. Dah la, jom kita pergi. Kang jem pulak jalan."
*menelefon Eydeen*
"Hello? Wina dah habis meeting." "Ok I am coming." Kata Eydeen kepada Mawar.
"Sorry, saya lambat ke?" "Tak pun. Jom pergi jalan-jalan." Kata Mawar kepada Eydeen.
"Ahaa, I know kita nak pergi jalan mana. Let's go!"
Setelah sampai di destinasi,
"Ok, dah sampai! Kebun bunga tulip!"
"WAH, CANTIKNYAAA!"
"Wina suka?" "Suka sangat-sangat!" "Baguslah kalau macamtu. Tak sia-sia abang bawak kau kesini. Kat sini boleh tenangkan fikiran."
"Macam mana abang boleh tau pasal tempat ni?" Tanya Mawar kepada Eydeen.
"Wina, tempat ni dah viral la dulu. Kau je yang terlalu sibuk hadap komputer 24 jam." "Hehehe, ye eh?"
"Yelah, apa pulak tak nye." "Actually, kitaorang meeting dekat sini sehari je, yang lebih-lebih tu pergi jalan-jalan."
"Ooo. So, kalau kita nak balik boleh la kan?" "Yes, why not." Kata Mawar kepada Eydeen,
"So, Wina nak balik bila?" "Kenapa abang kalut sangat nak balik ni?" "Aku bukan apa, bosan la duduk sini lama-lama." "Oh yeke? Kalau macamtu esok lah kita balik tapi tak tau waktu bila."
"Alright."
"Abang, Wina nak lari ke sana tau. Nak buat ala-ala Hindustan, Bollywood tu, hihihi."
"Haa hati-hati. Kang jatuh nangis, tak sempat nak ala-ala Hindustan tu." "Ok!"
*telefon berdering*
"Eh, ibu call la. Ada apa-apa ke ni?" "Hello ibu." "Hello Eydeen. Kamu kat mana tu?"
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomansDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...