"Ish, kau ni Reez. Isteri dah ada kat sebelah pun masih berani bergurau dengan aku eh."
"HAHAHAHAHAHA."
"Sorry tau Wina. Reez ni memang suka bergurau dengan aku masa dekat universiti dulu. Jangan marah ye."
"It's okay. Saya masuk dulu ye, penat." "Ok."
"Dah la bro. Kau pergi layan tetamu lain pulak, ok? Bye!" "Ha ok ok."
"Hei Eydeen. Tahniah arr." "Encik Syafiq, Bos Wina."
"Yalah, takkan lu sudah lupa sama wa." "Eh taklah. Mana ada lupa sejak peristiwa tu berlaku."
"Mana Wina? Saya mau jumpa sama dia la." "Wina dah masuk, dia penat sikit." "Oh, takpe. Esok saya jumpa dia lah. Saya cau dulu."
"Thank you Encik Syafiq!"
*Eydeen masuk ke bilik*
"Dah habis ke layan kawan awak tu?" Tanya Mawar dengan dingin kepada Eydeen.
"Eh, Wina. Terkejut abang tau. Dah habis, kenapa?" "Abang ada hubungan apa-apa ke dengan perempuan tu? Mesra semacam je Wina tengok."
"Aiii, jeles ke?" "Ye, memang saya jeles pun. Why?"
"Haih, susah betul nak jumpa perempuan yang jujur dengan suami sendiri ni. Kan dia dah bagitau, abang ni kuat bergurau dengan dia dulu."
"Kenapa abang tak kahwin dengan dia je?"
Lalu Eydeen menolak perlahan badan Mawar ke dinding.
"Erm, awak janganlah jeles lagi. Lagipun, perut awak dah ada isi tau! Jangan sampai abang buat lagi."
"No! No no no!" "Hmm, memandangkan kita dah kahwin so mari tentukan nama panggilan kita."
"Apa?" "Abang nak panggil Wina 'darling' lah. So, Wina kena panggil abang 'baby', boleh?"
"Hm." "Ha, cuba panggil." "But not today. Wina badmood harini." "Ok fine."
Tiba-tiba pintu bilik diketuk,
"Eh, sapa pulak yang kacau ni?"
"Eh papa, ibu. Ada apa datang bilik kitaorang ni?" "Amboii, awal lagi kalau nak tidur. Ni, malam ni ada makan malam tau! Jangan tak datang pulak."
"Erm, oklah. Eydeen ok je tapi anak kesayangan ibu tu badmood je harini, tak tau lah kenapa."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...