"First saya nak cakap thank you so much kepada semua yang datang ke event saya pada hari ini. Novel yang terbaru akan dirilis pada bulan depan, sekian daripada saya, Erwina Huzaira."
"Wow Wina, tak sangka ramai pembaca novel kau datang." "Of course lah, lagipun ada sesi autograf kan mestilah ramai yang datang."
"By the way, kau free tak? Jom kita pergi makan dulu." "Oh, boleh je lagipun abang I tak datang jemput."
Tiba-tiba,
"Ehem ehem." "Eh, abang? Kau buat apa kat sini?" "Kalau aku tak datang, nanti kau merayap. Better aku datang ambik daripada aku kena marah dengan papa."
"Erm, sorry. I have to go. Next time jelah kita makan sama-sama." "Oh, okay. Bye Wina."
"Kau lapar ke?" "Giler tak lapar. Of course lah aku lapar!" "Ok, jom kita pergi makan dulu. Nanti kau lapar, aku jugak yang kena kang."
"Kau nak makan apa? Orderlah apa-apapun, aku belanja." "Betul eh? Jangan tipu. Kalau tak aku mengadu dekat papa."
"Mawar Erwina Huzaira, I am serious ok! Kalau kau tak percaya takpa, tak payah makan, senang." "Eh, eh, ala aku gurau je."
"Cepat nak makan apa?" "Erm, lamb chop lah dengan blue lemon ice." "Ok, jap aku pergi hantar."
"Tiba-tiba je baik dia ni. Mesti ada apa-apa kejap lagi. Hmm." Kata Mawar dalam hatinya.
"Weh, aku nak mintak tolong something lah." "Haa kau dah agak dah. Aku dah agak dah, kalau kau tiba-tiba baik mesti ada apa-apa. Kau ni kan ishh."
"Ishh, dengar la dulu budak ketot oiii. Banyak membebel pulak." "Ha cakaplah cepat." "Aku nak kau jadi pasangan aku dalam event universiti aku nanti."
"HAH? SERIOUSLY?! AGAK AGAKLAH KAU NI PUN. HADUHHH."
"Alaa, tolonglah. Lagipun bukan orang tau pun yang kau ni adik tiri aku. Tolonglah aku Wina." "Hmm, boleh tapi ada syarat."
"Apa syarat dia? Kau sentiasa kena baik dengan aku, tak boleh buli aku dan jangan panggil aku budak ketot, faham? Kalau kau langgar salah satu syarat ni, aku cancel jadi pasangan kau dan aku mengadu dekat papa."
"Hmm, yelah boleh lah." "Betul eh, janji?" "Iye aku janji."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...