ABANGKU SUAMIKU (1)

4.6K 90 0
                                    

"Pada suatu hari, tinggal puteri kayangan di dalam sebuah istana yang terletak di tengah-tengah hutan. Beliau selalu menyanyi di luar jendela kerana terlalu bosan asyik berkurung di dalam biliknya.

Sedang Mawar asyik menulis cerita tiba-tiba ibunya memanggil namanya.

" WINA, CEPAT TURUN! NANTI HABIS SARAPAN KAMU NANTI! ABANG KAMU MAKAN NANTI!" Jerit Puan Marsha kepada anak perempuannya itu.

"Kejap ibu! Wina nak habiskan tulis cerita ni kejap!" "Arghhh, takde takde. Kamu lambat turun makanan habis!"

"Ala, ibu ni. Sikit lagi nak habis ni."

Mawar merupakan penulis novel yang terkenal di bandar New York. Beliau dilahirkan di Malaysia. Selepas kematian ayahnya, ibunya mengambil keputusan untuk berpindah ke New York dan mengahwini seorang jejaka tampan New York yang mempunyai seorang anak lelaki berumur 2 tahun lebih tua daripada Mawar.

"Heh, lambat betul kau ni. Aku dah habiskan sosej panggang kau." "EEEE KAU NI! AKU NAK MAKAN SOSEJ PANGGANG! PAPA, TENGOK ABANG NI MAKAN SOSEJ WINA!"

"EYDEEN REEDZA! KENAPA HABISKAN SOSEJ PANGGANG WINA?! DIA DAH LA NAK PERGI KERJA ASTU KAMU HABISKAN MAKANAN DIA PULAK!"

"Iiishh, dah dah la tu. Nah Wina, ni sosej ibu baru panggang tadi. Reedza, kamu pergi naik atas. Siap-siap ke pejabat dengan papa kamu."

"Ala, Reedza nak lagi sosej, ibu." "EYDEEN REEDZA! TAK DENGAR KE APA IBU KAMU CAKAP? PERGI NAIK ATAS! NOW!" Tegas Encik Hafeez kepada anak lelaki sulungnya itu.

"Bang, janganlah kasar sangat dengan si Reedza tu bang. Kang merajuk budak tu, saya taknak pujuk. Abang pujuk sendiri."

"Dah tua bangka takkan nak kena pujuk lagi! Saya dulu asyik kena marah astu kena denda lagi teruk. Budak-budak zaman sekarang tak boleh dimanjakan sangat."

"Ibu, Wina dah habis makan. Wina naik dulu ya?" "Ye sayang. Pergilah."

"OI!" "AAAAAAAAA! KAU NI, TAK BOLEH KE SEBELUM MASUK KETUK DULU PINTU TU?! HAH?!"

"Mana aku tau kau tengah tukar baju. Sorry la."

"SORRY APA SORRY?! KAU TAU TAK BERDOSA KALAU TENGOK AURAT ADIK TIRI SENDIRI?! DAH LA PERGI SANA!"

Lalu Mawar menutup pintu biliknya dengan kuat lalu disedari oleh Puan Marsha.

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now