ABANGKU SUAMIKU (20)

1.2K 28 0
                                    

Setelah sampai di rumah,

"Wina, apa ni?!" "K k kenapa ibu marah-marah ni?" "Kenapa kamu boleh masuk dalam berita media sosial pulak ni? Sapa laki ni? Baik kamu mengaku sekarang."

"Ibu, bawak bertenang." "Nak bertenang apanya? Kamu berdua dah nak kahwin tau! Takkan Wina dah curang? Bagi ibu jumpa dengan laki tu esok."

"Ibu, laki tu Eydeen lah. Bukan laki lain." "That's right ibu. Wina tak pernah ada boyfriend tau. Wina peluk abang sebab abang dah selamatkan Wina daripada di buli kawan kerja Wina."

"Oh yeke? Takkan  sampai masuk berita kot." "Ibu, Wina kan orang femes, penulis terkenal. Memanglah boleh viral."

"Takpe ibu, nanti Wina mesti kena berhadapan dengan pihak media jugak. Percayalah cakap Wina." "Hmm, oklah kalau macamtu."

Pada keesokan paginya, Mawar tiba di tempat kerjanya.

"Selamat pagi Dira." "Wei, selamat pagi. Weh Wina, Encik Syafiq suruh masuk bilik dia sekarang." "Aduhhh habislah aku."

*mengetuk pintu pejabat*

"Silakan masuk."

"Err, encik nak jumpa saya atas sebab media sosial tu ke?" "Ye betul tu. Saya nak awak jumpa dengan pihak media untuk menyelesaikan masalah ni."

"Boleh encik tapi encik tolong panggil pihak media datang ke tempat kita. Kalau boleh saya nak benda ni selesai secepat mungkin sebab saya nak keluarkan buku baru."

"Baiklah. Saya akan pastikan petang ni jugak ye." "Baiklah, terima kasih encik."

"Macam mana Wina? Kau ok tak?" "Ok je no problem. Ala, perkara biasa lah lagipun aku bukan buat salah pun. Media yang buat salah."

"Betul tu, nasib baik hati kau gentar wei. Kalau aku hmm, tak datang terus kerja." "Hihihi, buat apa nak takut, kita tak buat salahkan. So, petang ni jugak aku kena selesaikan masalah ni."

"Macam mana dengan pihak media yang sebarkan perkara ni? Takkan kau nak biarkan aje?" "Of course la tak. Kau gila ke aku nak lepaskan macamtu je."

"Hehehe, manalah tau kan." "Dah la, aku nak pergi buat kerja. Bye." "Bye."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now