"Takpe by, darling ikut je apa yang papa suruh." "Tapi pa, Wina nak kerja dekat mana nanti?" Tanya Eydeen kepada Tuan Erwan.
"Nanti dekat sana akan ada syarikat yang akan terima Wina sebagai penulis novel. Wina kan dah terkenal sekarang, mesti ramai yang nak ambil Wina sebagai pekerja diaorang."
"Hmm, betul jugak tu." "Wina, nanti kamu berhenti kerja awal ye sebab perut kamu tu bukan semakin mengecil tapi membesar."
"Yelah ibu. Tunggu Baby dah masuk 5 bulan, baru berhenti sebab penulis tak kena angkat barang berat pun."
"Itu je ke pa? Kalau macamtu, kitaorang balik dulu." "Iye, tu aje."
"Ok, see you tomorrow mother and father." "Ok!"
Pada keesokan harinya,
"Darling, baby nak pergi kerja dah ni." "Ok, hati-hati tau!" "Iye, darling pun jaga diri elok-elok dekat rumah."
Setelah sampai di company,
"Selamat pagi Encik Eydeen." Kata semua pekerja disitu kepada Eydeen.
"Weh, anak lelaki bos kita kan dah kahwin, so kita kena panggil tuan la kan?" "Haah, betul jugak. Lepasni kita sapa dia panggil tuan jelah."
*Eydeen mengetuk pintu*
"Masuk."
"Papa... "
"Ha sampai pun. Kejap lagi, ikut papa pergi melawat. Pemandu papa tak datang harini sebab tak sihat."
"Ooo oklah. Eydeen pun takde kerja sangat."
"Tuan Eydeen, saya minta tuan untuk sign disini." "Baiklah."
"Tuan Eydeen, saya dah siap kerja semalam." "Letak atas meja saya."
"Tuan, projek untuk esok dah siap." "Sila minta sign daripada Tuan Erwan." "Baik tuan."
"Fuhh, penat betul la kerja harini. Kerja dah settle, sekarang kita balik dan tidur."
Setelah sampai di rumah,
"Darling, baby dah balik nii!"
"Ye baby, darling dengar je."
"Darling dah makan?" "Dah, baru aje tadi. Sorry tau saya tak tunggu awak, baby kita dah lapar sampai tendang perut ni ha."
"Oh, takpe takpe. Darling pergi naik atas, kejap lagi baby naik berehat, ok?" "Ok."
"Mmmmm, sedapnya bini aku masak! Kalau macam ni memang aku tambah banyak la nasi, hehehe."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...