"Wina, ingat tau. Jangan bagitau ibu pasal semalam." "Iye, Wina tau lah. Abang tu, janji eh nak bertanggungjawab, jangan mungkir janji pulak."
"Ye lah, abang janji. Abang kan dah berjanji dengan Wina nak bertanggungjawab."
"Lagi berapa hari je majlis perkahwinan kita, macam mana kalau Wina bunting pelamin?"
"Itu tak kisah, kita tetap akan kahwin jugak." "Dan abang kena ingat, abang kahwin dengan Wina sebab nak bagi Hazmi tu jauhkan diri daripada Wina."
"Abang faham. Hazmi suka sangat dekat Wina, tapi hairan, kenapa Wina tak suka dia erk?"
"Muka memanglah hensem, berduit, tapi playboy." "Hah, mana Wina tau ni? Wina fitnah dia ke?"
"Eh, tak lah. Wina sebelum apa-apa, Wina siasat dulu tau! Masa dia pergi toilet, Wina lalu depan meja dia lepas tu ternampak ada banyak noti perempuan. Lebih daripada 2 lah."
"Serious?! Wah, betul-betul playboy ni. Bahaya betul, so Wina jangan dekat-dekat dengan dia sangat, takut terjatuh cinta."
"Itulah, sebab tu Wina jauhkan diri daripada dia. Lepas ni masa dekat tempat kerja pun Wina nak layan dia biasa-biasa je. Taknak lebih-lebih."
"Baguslah kalau macam tu."
Setelah beberapa minit kemudian,
"Ibu, papa, Wina nak pergi kerja dah ni. Dah lewat." "Ok, hati-hati tau!" "Ok!"
"Eh Wina! Tunggu, biar abang hantarkan. Alang-alang abang nak keluar jugak, ada meeting dengan kawan."
"Ha, oklah kalau macam tu."
"Thanks sebab hantarkan Wina." "My pleasure. Eh jap, ada orang bergaduh la dekat depan company Wina."
"Hah? Kenapa dengan Hazmi tu? Mesti ada problem lagi macam haritu." "Hazmi? Tu ke Hazmi? Kenapa macam familiar je muka dia tu?" "Alang-alang dia dah bergaduh macam tu, Wina nak join jugak lah hihihi. Bye!"
"Baik you cakap cepat, siapa perempuan tu?! You kena ingat I ni girlfriend you tau! Ke ada sesuatu yang you sorok-sorok daripada I?"
"Babe, janganlah macam ni. Malulah orang tengok." "I lagi malu kalau dapat boyfriend yang bermuka dua macam you ni. Dah la I nak kita putus!"
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...