ABANGKU SUAMIKU (26)

1K 28 0
                                    

"Maknanya doktor?" "Maknanya bini encik pregnant. Tahniah ye!" " Apa doktor? Saya pregnant? Dah berapa week?" Tanya Mawar kepada doktor itu.

"Erm, dah 2 minggu cik." "Err, baiklah. Terima kasih ye doktor, kalau macamtu kami keluar dulu."

"Bang, macam mana ni? Baby ni dah 2 week bang. Macam mana kalau perut ni membesar dengan cepat?" "Ish, kau ni Wina. Takdenya nak membesar dengan cepat. Perut kau ni nampak kecik je nanti. Percayalah cakap aku ni."

"Hmm. Kau janjikan nak tanggungjawab?" "Wina, kita minggu depan dah nak kahwin. So abang tak boleh lari mana-mana dah, so abang yang buat, abang lah tanggungjawab."

"Hmm, betul jugak." "Lagi satu, abang bukan macam lelaki kat luar sana tu yang playboy. Main dengan perempuan, dah bosan cari lain. No ye, never!"

"Hahahaha. Oklah Wina percaya abang."

Setelah sampai rumah,

"Eh, ibu dan papa dah balik?" "Haah." "Macam mana condition baby dalam perut? Ok je, no problem."

"Ibu, Wina naik atas dulu ye." "Ok."

"Ayang, naik atas pergi rehat ok. Bie nak rehat kat luar jap." "Ok."

"Erm, papa." "Yes?" "Eydeen nak cakap sikit dengan papa. Tapi bukan kat sini, kita cakap dekat luar." "Oh, ok."

"Ha, nak cakap apa tadi? Sini takde orang, aman tenteram. " " Eydeen nak tanya, kalaulah Eydeen terlanjur dengan  Wina before kahwin, papa marah tak?"

"Eh tak, papa lagi seronok. Yelah, ibu kamu pregnant, anak papa pregnant, nanti papa dapat anak kamu dapat anak."

"Ooo macam tu eh? Ermmm." "Ehem, Eydeen, kamu dah terlanjur ke?" "Eydeen cakap ni, jangan bagitau ibu pulak. Kang dia terkejut habis satu keluarga kita ni."

"Eh, memang taklah papa nak bagitau dengan keadaan ibu kamu tu tengah pregnant, kang pengsan tak pasal pasal papa kena marah dengan doktor."

"Ye pa. Kitaorang dah terlanjur, kami baru balik klinik tadi dan janin dah 2 week."

"What? Bila kamu terlanjur dengan Wina?" Tanya Tuan Erwan dengan perasaan terkejut.

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now