ABANGKU SUAMIKU (56)

624 14 0
                                    

"Anje, nah pinggan. Kena cedok sendiri nasi." "Ok thank you."

"Nak lauk apa?" "Bagi ayam masak merah, sotong bakar tu dan papadom." "Anje makan sikit je ke?" "Nanti tak habis pulak nanti. Ni pun dah banyak ni."

"Sila bayar di sana ya!"

"Anje pergi duduk dekat sana. Baby nak pergi bayar." "Ok baby."

"Cik nak minum apa?" "Bagi limau ais satu dan nescafe ais satu." "Ok."

"Baby, anje dah order air. Anje order kan air untuk baby sekali. Air kesukaan baby." "Wah, thank you anje."

"Sedaplah nasi kandar dekat sini!" "Memang sedap. Sebab tu dekat sini viral. Rugi tau sapa yang tak makan dekat sini."

"Sotong dia pun sedap. Lembuttt!"

Setelah selesai makan,

"Thanks tau anje sebab sanggup makan nasi kandar. Padahal anje tak pernah makan nasi kandar sebelum ni."

"Ala baby ni. Anje makan pun sebab anje teringin jugak nasi kandar tu. Memang sedaplah walupun kuah campur campur. Nanti lepas dah habis pantang, kita makam sini lagi tau!"

"Boleh anje. Dah, perut dah kenyang jom kita balik."

Setelah kandungan Mawar berusia 6 bulan,

"Baby, cepatlah keluar tau! Ayah tak sabar nak tengok kamu depan mata ayah." "Eeee comel betul suami aku usap perut aku, eheks." Kata Mawar didalam hati.

"Anje, jom kita pergi buat check up. Baby nak tengok baby kita." "Baby, kita baru je buat check up haritu. Nanti doktor marah anje macam mana, ha?" Kata Mawar kepada Eydeen.

"Alaa..." "Lagipun baby, buat check up selalu pun tak elok untuk baby dalam kandungan. Nanti sakit."

"Yeke, oklah kalau macamtu." "Eh, dah lambat ni baby. Cepat pergi kerja, nanti lambat pulak."

"Anje tunggu sampai baby balik tau? Jangan keluar sesuka hati, faham?" "Faham, baby. Dah dah, pergi cepat."

"Baby, baby cepatlah keluar tau! Ibu tak sabar nak tengok baby."

Pada hari check up baby,

"Macam mana keadaan baby kami doktor? Ada masalah?" Tanya Eydeen kepada doktor tersebut.

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now