"Encik Syafiq, maaf saya lambat sikit." "Its okay, pelan-pelan je. Santai santai je."
"Apa maksud Encik Syafiq?" "Haih, Wina, awak tu datang bukan sebab event tau tapi sebab meeting so jangan terlalu tergesa-gesa. Kalau flight terlepas pun takpe, saya tak kisah."
"Betul kata Encik Syafiq tu. Yang kau kalut sangat pahal?" Kata Eydeen kepada Mawar.
"Eeee sibuk lah kau. Cubit kang baru tau!"
"Ha, van dah sampai. Jom kita naik pergi airport sekarang." "Let's go!"
Setelah sampai di destinasi yang dituju,
"Ok, kita dah selamat mendarat so kejap lagi aktiviti bebas, ok? Esok baru kita start kerja kita iaitu meeting dengan salah seorang klien kita."
"Baik encik." "Sekarang, jom kita pergi check in hotel kita dulu."
Setelah check in hotel,
"Ok, ni kunci bilik awak Wina. Awak akan tidur dengan ahli keluarga awak dan yang lain pun sama."
"Bilik kita no 200. Yang ni lah kot." Kata Eydeen kepada Mawar.
"Wina, kau jangan nak mungkir janji kau eh. Aku tak kira aku nak jugak reward walau ada dalam beberapa jenis keadaan pun." "Ok fine, kau tunggu jelah!"
"Jap, kenapa kau nak kena berkasar dengan aku ni, hah?" "Aku tak larat la aku penat. Tau tak penat." Kata Mawar sambil mengelap air matanya.
"Dah dah janganlah nangis nanti orang ingat kita bergaduh pulak, nahyaa." Kata Eydeen kepada Mawar dengan lembut.
"Dah la, sekarang kau pergi mandi lepastu tidur. Aku nak pergi cari makan. Kau nak makan apa, nak minum apa, aku nak belikan."
"Aku nak lamb chop dengan mangoshake." "Bapak arghhh! Kalau takde mangoshake?" "Apa-apa jelah yang shake shake." "Alright."
Setelah 1 jam kemudian,
"Wina, I am back! Ops, aku lupa yang dia tengah tidur. Takpelah, aku letak sini makanan dia."
Tiba-tiba terdengar orang ketuk pintu bilik,
"Eh, sapa pulak yang ketuk pintu bilik ni? "
*Eydeen membuka pintu*
"Maaf, Wina ada ke kat dalam?" "Ada dia tengah tidur sebab penat." "Ooo takdelah sebab saya risau. Tadi saya call tapi dia tak angkat, sebab tu saya datang sini. Maaf mengganggu Encik Eydeen." Kata Nadira kepada Eydeen.
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...