"Wina, sapa mamat tadi tu?" "Eydeen, I need your help." "What? Pertolongan apa?"
"Aku nak kau kahwin dengan aku." "Wei, kau gila ke? Kau pregnant ke sampai nak aku kahwin dengan kau?!"
"Bukan. Tadi mamat tu luahkan perasaan cinta dekat aku. Tapi aku tolak dan Un tipu dia yang aku dah bertunang lepastu nak kanwin. So, kau je yang boleh tolong aku sekarang ni, Eydeen."
"Mawar Erwina Huzaira. Perkahwinan ni bukan boleh dibuat main, faham? Kita takde perasaan apa-apa untuk kita berkahwin."
"Macam ni, kalau kau kahwin dengan aku, aku akan buat apa yang kau suruh. Tanpa bantahan."
"Erm, betul ni? Tanpa bantahan?" "Yes." "Ok deal. Kita balik, lepastu bagitau papa dan ibu yang kita nak kahwin." "Ok let's go bro!"
Setelah sampai di rumah,
"Ibu, kami dah balik!" "Ha, dah balik pun anak-anak ibu." "Ibu, papa, kami ada hak nak cakap sikit."
"Ha, nak cakap apa? Cakaplah cepat." Kata Encik Erwan kepada anak-anaknya.
"Kami berdua dah ambil keputusan untuk berkahwin."
"APA? PAPA TAK MIMPI KAN? KE NI MIMPI?"
"Pa, this is reality pa. Not fake." "Kamu biar betul Eydeen?" "Betul la ibu. Takkan Eydeen nak tipu pulak."
"Baguslah kalau macamtu. Pemikiran kamu berdua memang ikut macam ibu eh." "Ikut ibu? Maksudnya?"
"Tadi ibu pun dah cakap nak satukan kamu berdua. Tak sangka kamu dah buat keputusan dulu. Bagus-bagus."
"So, ibu dan papa setuju ke?" "Apa pulak tak setuju. Mestilah, kan honey?" "Hmm, papa ikut aje."
"Kalau macamtu kita kena cepatkan perkara ni." "Eh, kenapa nak cepat cepat? Tak sabar betul eh kamu berdua ni."
"Yes, Eydeen tak sabar nak bagi cucu dekat ibu dan papa." "Wah, ini yang ibu mahukan. Bagus-bagus."
"Ish awak ni. Awak ke yang nak kahwin, diaorang yang nak kahwin? Yang kamu pun satu Eydeen, lepasni jumpa papa kat belakang. Faham?"
"Erm, faham pa. Kalau macamtu, Eydeen naik atas dulu."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...