Setelah tiba waktu malam,
"Wei, tengok tu. Eydeen bawak perempuan la datang universiti kita. Tapi, dia kan takde girlfriend. Siapa perempuan tu eh?"
"Itulah. Entah entah dia dah tunang. Maybe tu tunang dia kot." "Apa? Tunang? Tak mungkinlah."
"Hai Eydeen, siapa perempuan ni? Cantiklah." "Hai. Kenalkan, this is my lover." "Wow, sejak bila eh? You kan single sebelum ni." "Eh tak semestinya."
"Eydeen, I lapar lah. Jom makan." "Oh yeke dear? Ok jom jom. Sorry, my lover kelaparan, lain kali kita sembang lagi."
"Macam mana? Siapa perempuan tu?" "Bukan tunang dia tapi lover dia. Siap panggil dear lagi tau!" "Wah, nicee!"
"Siapa perempuan tadi tu?" "Oh, tu kawan kelas aku. By the way, pandai jugak eh kau berlakon." "Heh, tengok orang lah." "Harap kau tak gelilah aku panggil kau dear or panggilan lain."
"Eee takde maknanya aku nak geli. Aku dah biasa ok?" "Biasa? Maksud kau?" "Aku ni sebenarnya pernah jadi pelakon tambahan tau. Tapi tak femes la." "Ooo ok."
"PERHATIAN KEPADA SEMUA YANG BERADA DI SINI. DIHARAPKAN SEMUA JANGAN BALIK LAGI SEBELUM PUKUL 12 MALAM KERANA SEBENTAR LAGI ADA ACARA KEMUNCAK UNTUK KITA SEMUA."
"Acara kemuncak? Acara apa tu?" "Actually, universiti ni nak rasmi bumbung baru. Bumbung yang boleh tengok bintang di langit."
"Wow, menarik tu!" "So, kau nak tengok atau nak balik?" "Aku nak tengok." "Nah minuman untuk kau." "Ok."
"Ok, tiba masanya acara yang ditunggu-tunggu oleh semua orang. Saksikanlah bumbung baru kita, bumbung lutsinar!"
"Wah, cantik betul!" "Yelah, memang cantik!"
Lalu semua orang meminum arak di bawah bumbung lutsinar tersebut.
"Hei Eydeen, jomlah kita balik." Kata Mawar dengan badan yang sangat lemah akibat mabuk.
"Tapi aku tak boleh bawak kereta sekarang. Aku pening." "Takpe, aku call grab." Kata Mawar kepada Eydeen.
"Encik, nak saya hantar ke alamat mana?" Tanya pemandu grab.
"Tolong hantar saya ke alamat rumah ni." "Baiklah."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...