ABANGKU SUAMIKU (31)

1K 24 0
                                    

"It's okay. Nak pesan apa-apa ke dekat dia?" "Oh takde. Just pesan malam ni makan dekat tepi pantai, tu je. Ok bye!"

"Sapa tu?" Muncul Mawar dari belakang Eydeen.

"OPOCOT MAK KAU TERBANG!"

"Haish kau ni. Buat terkejut aku je. Kawan kau la datang tadi, dia pesan malam ni makan dekat tepi pantai."

"Ooo ok." "Dah, kau pergi cuci muka lepastu makan. Aku dah belikan kau lamb chop dan mangoshake. Makan fresh fresh baru best!"

"Takpelah, aku nak sambung tidur lagi 10 minit." "Ceh, kata je 10 minit tengok tengok jam dah 2 jam kau tidur. Ikut suka hati kau lah."

*Eydeen mengambil telefon Mawar*

"Hmm, patutlah call tak dapat, bateri habis rupanya."

Lalu Eydeen mengecas telefon Mawar.

Pada waktu malam itu mereka semua berkumpul di Restoran Seablue, yang terletak di tepi pantai.

"Ok, semua dah ada ke?" Tanya Encik Syafiq kepada para pekerjanya.

"Ada encik." "Baguslah kalau macamtu. Waiter!" "Ye encik?" "Dah boleh hidangkan makanan." "Oh, ok."

*pelayan menghidangkan sajian di atas meja dengan teratur*

"Wah, nampak sedap lah makanan kat sini! Fresh fresh lagi!" Kata Mawar kepada bosnya.

"Iye, sebab tu setiap kali saya datang sini, saya akan datang ke restoran ni. Dia punya makanan laut semua fresh fresh, sedap pulak tu!"

"Wina, awak cubalah makan udang ni. Sedap tau!" Pelawa Nadira kepada Mawar.

Tiba-tiba,

"Sorry, Wina tak boleh makan udang sebab alergik." Kata Eydeen kepada Nadira dengan tegas.

"Oh yeke? Saya tak tau pun yang awak alergik udang Wina. Kenapa sebelum ni awak tak cakap dekat saya?" "Err, sorry. Saya taknak susahkan awak."

"Dah dah jangan bergaduh. Wina, awak boleh makan yang lain kecuali udang. Cuba awak rasa tiram mentah ni, sedap tau kalau cicah dengan sos ni."

"Yeke?" "Ye Wina. Sos ni diaorang buat sendiri, bukan sos botol. Memang sedap dan manis-manis pedas."

"MMMMM SEDAPNYAAAA!" Kata Mawar dengan perasaan teruja.

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now