ABANGKU SUAMIKU (46)

745 18 0
                                    

Setelah selesai makan,

"Darling, baby dah selepas makan." "Sedap tak darling masak?" Tanya Mawar kepada Eydeen.

"Sedapp! Baby sampai tambah 3 kali tau! Pandai darling masak." "Hihihi, sebenarnya, darling tengok resipi dekat YouTube je."

"Oklah tu, janji darling masakkan untuk baby."

"Dah dah, pergi mandi. Busuk masam dah tu, eeee!" "Ok ok baby pergi mandi. Darling tak nak mandi sekali ke?"

"Darling baru je sudah mandi tadi before baby balik kerja tadi. Tak nak lah nanti sakit." "Oklah kalau macamtu, baby mandi dulu tata!"

"Iyelah. Cepat cepat."

Setelah selesai mandi,

"Darling baby dah.. Eh, dah tidur, hmm letih sangat la tu."

*Eydeen memeluk pinggang isterinya*

"I love you so much darling. Love you more more more." Kata Eydeen kepada Mawar sambil mencium pipi Mawar dengan lembut.

Pada keesokan paginya,

"Baby pergi kerja dulu tau! Darling duduk elok elok dekat rumah, jangan buat kerja berat sangat, faham?"

"Iye, darling tau lah. Dah pergi 👋cepat, nanti lambat kang."

"Ok bye! Love youuuu!" "Love you tooo babyyyy!"

Setelah sampai di office,

"Hai Eydeen!" Jerit sesorang.

"Eh, Daniyah. You buat apa dekat sini?" "I ada kerja dekat sini. You pulak?" "Ooo, I kerja dekat sinilah."

"Lah yeke? I tak tau pun selama ni." "Laa. Maybe you selalu jumpa papa I kot, sebab tu tak tau."

"Eh, kalau you free, jomlah kita minum dulu ke, I belanja." "Serius? Ok jom."

"Daniyah, you belum kahwin ke? Nanti kalau suami you salah faham dengan kita macam mana?"

"Sebenarnya, I dah bercerai." "Apa? Kenapa? Bila?" "I bercerai sebab masalah rumah tangga lah. Baru je bercerai 2 minggu lepas."

"Oh, sorry tau kalau you tak selesa cakap pasal ni." "It's okay lah. I dah boleh move on."

"I nak nombor you boleh?" "Boleh, tapi dengan satu syarat." "Apa syaratnya?" "You tak boleh call atau chat I pada waktu petang. I terlalu busy waktu tu sampai jadi stres." Tipu Eydeen kepada Daniyah.

"Ooo, ok. I faham."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now