Pada waktu petang, bermulalah sesi bersama pihak-pihak media.
"Baiklah, harini kita akan mulakan sesi pertanyaan kepada Cik Wina daripada pihak-pihak media yang ingin bertanya. Dipersilakan Cik Wina untuk naik ke pentas."
"Hai semua. Saya penulis buku, Erwina Huzaira. Saya akan menjawab semua soalan yang akan ditanya kecuali tentang kehidupan saya sendiri."
"Cik Wina, benarkah Cik sudah mempunyai teman lelaki? Siapakah lelaki di dalam gambar itu." "Boleh Cik Wina beritahu kami apa hubungan cik dan lelaki dalam gambar tu?"
"Baiklah, sebenarnya lelaki itu merupakan abang tiri saya. Saya peluk dia sebab dia telah membantu saya dalam melakukan sesuatu pekerjaan."
"Tapi dalam masa yang terdekat, kami akan berkahwin kerana sebab kehidupan kami sendirilah. So lepas ni harap jangan bertanya lagi pasal ni."
"Adakah Cik Wina berkahwin sebab hamil?" "Eh bukan sebab tu tapi adalah sebab lain. Jangan salah faham, fikir yang positif, no negatif."
"Baiklah, ada lagi yang ingin bertanya. Jika tiada, disini saja sesi pertanyaan kita, terima kasih."
Terbaik lah Wina. Semoga lepas ni takdelah gosip gosip pasal kau lagi." "Itulah, aku harap takdelah gosip gosip lagi yang mengarut tu."
"Oklah, oh aku lupa bagitau kau. Esok ada event dekat Sekolah XXXXXXXXXX tau. Jangan lupa pulak. Esok kita pergi naik van." "Oh, ok."
"Dah settle ke?" Tanya Eydeen kepada Mawar.
"Dah, semua dah settle. Jom kita balik." "Before balik, jom makan dulu. Lapar ni." "Alololo cian dia. Jom!"
Setelah sampai di restoran,
"Bang, esok Wina ada event dekat sekolah XXXXXXXXXX." "Yeke? Kalau abang nak ikut boleh tak?" "Abang tak kerja ke esok? Nanti papa marah."
"Alah, esok bukan ada apa pun. Lagipun kalau cakap nak ikut adik pergi event, mesti papa bagi punya lah."
"Hmm yelah yelah tapi esok Wina kena pergi naik van." "Takpe, abang ikut belakang." "Erm, ok."
"Err, Kak Wina ke? Penulis terkenal tu?" "Ye saya. Kenapa dik?" "Erm, nak bergambar sama-sama boleh? Saya teringin nak jumpa akak."
"Oh boleh je. Meh."
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...