ABANGKU SUAMIKU (47)

659 20 0
                                    

"Erm Eydeen, you free tak esok?" "Esok, maybe I busy sebab I ni always busy sampai takde masa. Sabtu Ahad baru I free." "Oh ye, takpelah kalau macam tu."

"Eydeen, I sebenarnya..."

*Eydeen melihat jam tangan*

"Sorry Daniyah. I have to go now. Waktu bekerja sudah tiba, jom kita balik ke office."

"Oh ok."

Setelah selesai waktu bekerja,

"Baiklah, sampai sini saja meeting kita untuk harini. Terima kasih."

"Eydeen, wait!"

"Why Daniyah?" "Jom kita pergi makan." "Oh sorry, I kena balik rumah. Mama papa I dah tunggu, sorry ye. Lain kali kita makan sekali."

"Oh, it's okay."

Lalu Eydeen meninggalkan tempat itu dengan segera.

"Eydeen...dah tak macam dulu. Dulu dia layak je aku tapi sekarang tak. Adakah salah aku kerana kembali untuk dia?" Tanya Daniyah kepada dirinya sendiri.

Setelah sampai di rumah,

"Darling, I am backkk!"

"Babyyyyy! I miss youuu!"

*Mawar memeluk Eydeen*

"Awwww, me tooo!"

"Jom masuk. Darling ada buat desert special untuk baby."

"Darling nak tau tak? Kawan lama baby dah kembali ke Malaysia." "Sapa? Girl or boy?"

"Girl. Nama dia Daniyah." "Oh, Daniyah. Daniyah yang baby crush dulu kat dia tu ke? Tapi hanya cinta bertepuk sebelah tangan."

"Yes, dia lah. Tapi baby rasa tak sedap hati je. Nanti kalau dia ajak makan sekali, baby nak ajak darling makan sekali la."

"Oklah kalau macamtu. Macam mana kalau dia kerja dekat office papa? Baby nak cakap apa?"

"Itu baby tak tau. Maybe darling kena kerja situ lepas bersalin nanti."

"Hmm, tengoklah macam mana."

"Darling, baby bosan lah. Jomlah kita..."

"Eh no no no! Tak tengok ke perut darling ni, hmm?" "Alaaaa."

"Sabarlah, baby ni. Tunggu baby kita lahir baru kita erm...."

"Ok, promise eh?" "Tak jugak. Macam mana kalau darling mati?"

"Eh, janganlah cakap macamtu. Bukan masanya lagi."

"Hehehe. Manalah tau kan."

"Jom lah kita naik atas, tidur. Baby penat." "Ok jom."

Abangku Suamiku (COMPLETE✔️) Where stories live. Discover now