Tiba-tiba, Eydeen berlari ke satu kedai.
"Eh baby, nak pergi mana tu?"
*Eydeen perhatikan jam tangan kesukaannya*
"Ooh, baby suka jam tu erk?" "Haah, tapi terlalu mahal la. Tak mampu lagi nak beli." "Apa susah, minta jelah dekat papa. " "Anje, kita tak boleh selalu bergantung kepada ibu dan papa. Kita kena hidup berdikari."
"Oh yeke?" "Iye. Lagipun, kita kan dah kahwin, bakal ada baby. Takkan sampai baby lahir pun nak susahkan ibu bapa kita?"
Tiba-tiba, seseorang menegur Eydeen.
"Hey, what up bro?" "Eh, Mika, Aqif. Buat apa dekat sini?" "Saja jalan-jalan. Nak ootd, hehehe."
"Kau pulak buat apa dekat sini?"
*Eydeen menggenggam tangan Mawar*
"Aku tengah dating dengan kesayangan aku lah, tak nampak ke?" "Oh, ok faham. Oklah, kitaorang gerak dulu, bye!"
"Eh, jomlah cepat. Nanti kaunter tiket tutup pulak."
"Anje tunggu sini tau! Baby nak pergi beli tiket." "Hm."
Setelah selesai beli tiket,
"Dah jom."
Dalam perjalanan ke pintu masuk,
"Kenapa masam je muka? Anje terasa ke dengan ayat baby tadi?"
Mawar senyap dan teruskan berjalan.
"Eh eh, waitt. Ok I am Sorry kalau anje terasa. Janganlah buat baby macam ni, pleaseee."
"Ok, kalau anje buat perangai macam ni lagi dekat public, baby c**m anje depan orang ramai, nak?"
"Cubalah kalau berani." "Ok fine."
Lalu Eydeen menyentuh bibir Mawar dengan bibirnya.
"Ish, apa ni? Sakitlah." "Sorry, baby terlalu agresif tadi." "Tak malu ke, dah la ada CCTV Kat sini."
"Kesah apa ada CCTV ke tak, dah anje cabar baby. Lain kali jangan cabar baby, faham?"
"Eeee, dah la jom balik. Malas lah kalau nak tengok wayang macam ni." "Nak jalan ke tak? Kalau tak nak, baby dukung anje sampai ke tempat duduk. Orang tengah ramai ni anje."
"Ishhhhh, hmph!"
Eydeen terseyum melihat kerenah isterinya.
"Comel betul bini aku ni kalau mengamuk. Hahahaha."
"Eh anje, nak pergi mana tu? Sinilah, dah terlajak tu. Hihihi."
*Mawar berjalan sambil menghentak kaki*
YOU ARE READING
Abangku Suamiku (COMPLETE✔️)
RomanceDua orang adik-beradik tiri yang tinggal bersama dengan keluarga mereka. Selalu bergaduh diantara satu sama lain seperti musuh. Tetapi akhirnya si abang jatuh cinta kepada adik tirinya sendiri lalu mengambil keputusan untuk mengahwini adik tirinya...